رهبر معظم انقلاب: تهدیدهای طاغوت موجب ترس ملت نشده است

رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه‌ها را تمسک به قرآن و به‌دست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تأکید بر اینکه آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریب‌کاری‌های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده‌های قدرت‌ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست‌های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان استوار است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله‌ی زیادی با قرآن دارد.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی قدرت‌های طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می‌دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه‌ها را تمسک به قرآن و به‌دست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار تأسف از تمسک برخی کشورهای اسلامی به طاغوت به جای تمسک به خدا، تأکید کردند: کشورهایی که در منطقه، مجری سیاست‌های آمریکا هستند، در واقع به امت اسلامی خیانت و زمینه‌ی نفوذ آمریکا را فراهم می‌کنند.

ایشان، ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا را عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت هراس قدرت‌ها از ملت ایران و انواع توطئه‌ها ضد این ملت، اقتدار بر مبنای اسلام است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع و عملکرد صادقانه‌ی جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تاثیرگذاری ایران در میان مسلمانان و یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام اسلامی است، خاطرنشان کردند: تاکنون نه وعده‌های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده‌های قدرت‌ها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره‌ی حقایق دنیای اسلام است.

ایشان، ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه‌ی گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می‌آیند، باید ملت‌های خود را ارشاد و آگاه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کمک و نصرت الهی منوط به حرکت ملت‌های اسلامی است و این حرکت در گرو جهاد تبیینی است، خاطرنشان کردند: تردیدی وجود ندارد که «جبهه‌ی کفر» سرانجام در مقابل «جبهه‌ی اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده‌ی ولیّ فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شعار سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را «یک کتاب، یک امّت» خواند و گفت: در این دوره از مسابقات ۱۳۰ نفر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن از ۷۰ کشور شرکت کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای فاجعه‌ی منا به‌ویژه شهدای قرآنی، خاطرنشان کرد: حضور قاریان روشندل از کشورهای مختلف برای نخستین بار، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های انجام‌گرفته در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

ترفند عجیب سارقان/ایجاد صداهای مخوف در خانه های قدیمی،صاحبخانه ها را وادار به ترک منزل می کرد

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری مرد میانسالی که استاد دانشگاه تهران است با مراجعه به پلیس از ماجرای دستبرد به خانه‌اش در شمال شرق تهران خبر داد.


این استاد دانشگاه به مأموران گفت: من و همسرم در یک خانه قدیمی زندگی می‌کردیم اما از آنجا که شب‌ها صداهای مرموز و عجیبی از اطراف به گوش می‌رسید، همین موضوع باعث وحشت همسرم شد و با اصرارهای او تصمیم به جابه‌جایی گرفتیم پس از خرید خانه‌ای نوساز وسایل جدید را به آنجا منتقل کردیم اما برخی از وسایل و مدارکم در همان خانه قدیمی ماند.
وی در ادامه افزود: پس از مدتی برای سرکشی به خانه قدیمی‌مان رفتم که در کمال ناباوری متوجه دستبرد به خانه و سرقت اسناد و مدارک خانه‌ام شدم.
با شکایت این مرد تحقیقات برای دستگیری دزدان شروع شد تا اینکه یک هفته بعد یکی از همسایه‌های شاکی در تماس با پلیس اعلام کرد که 4 جوان سوار بر خودروی وانت در حال بردن وسایل خانه قدیمی هستند.
دقایقی بعد مأموران در محل حاضر شده و 4 مرد جوان را که سرگرم سرقت وسایل خانه بودند، دستگیر کردند.
متهمان وقتی مقابل قاضی کشیک دادسرای ناحیه 34 قرار گرفتند مدعی شدند که در کار خرید وسایل قدیمی و ضایعات هستند و شخصی به نام محمود با آنها تماس گرفته و درباره فروش وسایل یک خانه قدیمی با آنها صحبت کرده است.درحالی که 3 مرد جوان با دستور قاضی کشیک آزاد شدند، محمود – متهم اصلی – با نشان دادن قولنامه  مدعی شد که مالک خانه است و چندی قبل این خانه را خریده و هیچ سرقتی نیز رخ نداده است.درحالی که تحقیقات از متهم به دستور دادیار سید محمود محمدی ادامه داشت، مشخص شد 2 پسر جوان با دردست داشتن سندی برای آزادی متهم به دادسرا آمده‌اند.در گام بعدی کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس دریافتند سعید و امیر، پسر و برادر متهم هستند و با نقشه‌ای طراحی شده قصد فراری دادن متهم را دارند.
بدین‌ترتیب وقتی سعید می‌خواست به بهانه انجام کاری از دادسرا خارج شود از سوی مأمور انتظامات دادسرا دستگیر شد و دادیار محمودی نیز با بررسی گوشی‌های تلفن همراه 2 مرد پی برد که 3 جوانی که روز نخست ادعا می‌کردند خریدار ضایعات هستند از دوستان نزدیک متهم هستند.
همین موضوع کافی بود تا راز سرقت‌های حرفه‌ای فاش شود و محمود که دیگر راهی جز اعتراف نداشت گفت: با شناسایی خانه افراد سالمند در مناطق مختلف پایتخت با ایجاد سر و صداهای عجیب در نیمه شب آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کردیم و در این فرصت ابتدا سند خانه را به سرقت می‌بردیم و سپس با دردست داشتن قولنامه‌ای جعلی دست به دزدی می‌زدیم.وی افزود: برای اینکه همسایه‌ها شک نکنند قولنامه جعلی را به آنها نشان داده و می‌گفتیم خانه را خریده‌ایم، آنها نیز به حرف‌هایمان اعتماد کرده و به راحتی سرقت‌ها را انجام می‌دادیم.
بنابر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر و افشای راز دیگر سرقت‌هایشان دراختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

اگر در دیدار دانشجویی با رهبری بودید چه سوالی می‌پرسیدید؟


 رهبری - پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR طی فراخوانی از مخاطبان خود خواسته است به این سؤال که «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، چه نکته‌ای را مطرح می‌کردید؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، هر سال در ایام ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و نفراتی به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره‌ی مسائل مختلف کشور و جامعه‌ی دانشجویی در حضور رهبر انقلاب می‌پردازند.

به همین مناسبت، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR از مخاطبان خود خواسته است تا به این سؤال پاسخ دهند که «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟». کاربران می‌توانند تا سه‌شنبه ۴ خردادماه ۱۳۹۵ نظرات خود را از طریق بخش نظرات این صفحه ارسال یا به شماره ۲۰۱۱۰ پیامک کنند.

این فراخوان برای ششمین سال متوالی است که توسط پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR برگزار می‌شود.

رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی سال ۹۳ در ماه رمضان به گزارشی که از همین فراخوان دانشجویی تهیه شده بود اشاره کردند: «یک نکته‌ی دیگری که در بیانات بعضی از دوستان بود در سؤالاتی هم که دانشجویان از من به‌ صورت تقدیری کردند (بود) سؤال شده است از دانشجویان که اگر شما در این جلسه بودید چه می‌گفتید؛ جواب‌هایی آمده؛ یک کتاب صد صفحه‌ای یا بیشتر برای ما آوردند که نظرات دانشجویان است؛ آن‌جا هم دیدم این سؤال مطرح است...».

برای طرح سوالات خود به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای، مراجعه کنید.


گستاخی نماینده عربستان در سازمان ملل به ایران

المعلمی در ادامه ایران را به تقویت تفکر افراطی گری در جهان از طریق حمایت از گروه ها و مجموعه های افراطی گرا متهم کرد.
المعلمی گستاخی نماینده عربستان در سازمان ملل به ایران
به این مطلب امتیاز دهید
66.7% 33.3% بازدید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز؛ "عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل طی ادعاهایی ایران و نظام سوریه را مسئول گسترش تروریسم و گرایش های طائفه گرانه عنوان کرد.

 

 

شبکه خبری العربیه طی گزارشی تحت عنوان «المعلمی: "ایران و نظام سوریه" و "تروریسم" دو روی یک سکه هستند»، گزارش داد: «عبدالله المعلمی گفت کمک خواستن بشار اسد از گروه ها و مجموعه هایی که شعار طائفه گری سر می دهند باعث ایجاد و گسترش افراطی گری در سوریه شده است.»

 

 

المعلمی در ادامه ایران را به تقویت تفکر افراطی گری در جهان از طریق حمایت از گروه ها و مجموعه های افراطی گرا متهم کرد.

 

 

نماینده عربستان در سازمان ملل در ادامه ادعاهای بی پایه خود گفت:«نظام سوریه و گروه های افراطی گر دو روی یک سکه هستند و جامعه بین الملل از حمایت مردم سوریه دست کشیده است.»

ثبت ۱۹طلاق در هر ساعت/ ماهواره، قبح طلاق را از بین برده است

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به ثبت ۱۹طلاق در هر ساعت در کشور گفت: باید با همکاری سایر دستگاه ها در کاهش طلاق اقدامات جدی انجام دهیم.

ولی الله نصر در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی گفت: باتوجه به امارهای ثبت احوال در سال 93 و شش ماهه اول سال 94 در هر ساعت 19 طلاق به ثبت رسیده و برای جلوگیری از شیوع این بحران باید چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه 5 درصد طلاق ها در سال اول زندگی و 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی اتفاق می افتد گفت: عامل این اتفاق، طبق نظر تحلیل‌گران اجتماعی شکاف بین نسلی ایجاد شده و تغییر ساختار شناختی خانواده ها است و گوشزدی به مسئولین فرهنگی است تا فعالیت خود را گسترش دهند.

نصر گفت: طبق آخرین آمار 11 میلیون نفر جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که بنا به دلایل اقتصادی و توقعات بالا قادر به تشکیل خانواده نیستند و این موجب کاهش 5 درصدی ازدواج در جامعه و به دنبال آن افزایش بروز مشکلات در جامعه شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: آسیب های ناشی از طلاق و افزایش کودکان تک سرپرست سازمان بهزیستی و دیگر ارگان ها را به این فکر وا داشت تا همایش ملی طلاق را برگزار کند تا با بررسی علل و ارائه راه کار قدمی در کنترل این معضل اجتماعی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه های فرا ملی و شبکه های مجازی در تشدید طلاق و ضعف رسانه ملی در جلوگیری از آن گفت: با تکنولوژی روز نمی توان مقابله کرد بلکه باید با تعامل سازنده با تکنولوژی و جاری کردن فرهنگ آن در جامعه به نفع خود استفاده کنیم و از ظرفیت‌های رسانه در جهت آموزش صحیح به خانواده ها ستفاده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه های فراملی و از جمله ماهواره با برنامه ریزی هایی که انجام داده اند قبح بسیاری از مسائل از جمله طلاق را در جامعه ما از بین برده اند و این می طلبد تا با سرمایه گذاری در رسانه داخلی سبک زندگی سالم در قالب اسلام را به خانواده ها آموزش دهیم.

نصر گفت: در حال حاضر 23 هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می شود که از طیق مراجع قضایی ارجاع داده شدند که برای جلوگیری از مشکلات آینده بیش از 12 هزار نفر از آنها به سمت خانواده سوق داده شدند و این رویکرد اصلی سازمان بهزیستی است که کودک درون خانواده بهتر پرورش داده می شود.

وی افزود: 9000 نفر از آنان نیز در اختیار موسسه های خیریه قرار گرفتند و امید است در آینده مشکل چندانی نداشته باشند هرچند تضمینی در این مورد نداریم.

وی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: شماره خطوط 123 اورژانس اجتماعی و 1480 مشاور خانواده رایگان است که برای راحتی خانواده ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی کشور گفت: عقب ماندگی تحصیلی و وضعیت درمانی از جمله مشکلاتی است که گریبان گیر کودکان بهزیستی شده و طبق آیین نامه ابلاغی سال 88 برای رسیدگی به کودکان کار 11 دستگاه موظف شدند که متاسفانه کوتاهی هایی زیادی در این زمینه شده است.

وی گفت: در سال 94 حدود 5200 کودک خیابانی در کل کشور به سازمان ارجاع شدند که آمار واقعی 3 برابر این خواهد بود و برای در امان ماندن کودکان از آسیب‌های اجتماعی تمام سازمان ها موظف هستند وظایف خود را به درستی دهند و تنها سازمان بهزیستی متولی این امر نیست.

وی گفت: طلاق عاطفی در کشور وضع خوبی ندارد تزلزل به وجود آمده در خانواده ها طلاق عاطفی و در نهایت طلاق توافقی را موجب می شود.