این هست سرنوشت یک بام دو هوای حامیان تکفیری ها



نخست وزیر فرانسه: باید منتظر حملات و قربانیمانوئل والس» نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: فرانسه باید منتظر حملات دیگر و کشته شدن بیگناهان دیگری باشد.

به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، والس دیشب (سه شنبه) در دفاع از طرح دولت برای تمدید وضع فوق العاده در مقابل نمایندگان پارلمان گفت: هر چند که گفتن این سخنان سخت است، اما وظیفه من ایجاب می کند که اعلام کنم که ممکن است حملات دیگر رخ دهد و بیگناهان دیگری کشته شوند.

وی افزود: هرگز نباید به این وضع خو کرد، اما باید زندگی کردن با این وضع را آموخت. باید با این تهدید زندگی و با آن مبارزه کنیم.

والس که کشورش در 18 ماه گذشته سه حمله تروریستی بزرگ را تجربه کرده است، در مورد بروز «تفرقه» هشدار داد و بر لزوم «وحدت» گروه های سیاسی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

در پی حمله تروریستی هفته گذشته در شهر نیس، دولت با انتقادهای جدی در زمینه اقدامات امنیتی و حضور ناکافی نیروهای پلیس در حین برگزاری جشن روز ملی فرانسه (14 ژوئیه/ 24 تیر) مواجه شده است.

والس در مقابل نمایندگان فرانسه در دفاع از عملکرد دولت، گفت: دست «فرانسوآ اولاند» هرگز در مقابله با تروریسم نلرزید و نمی گذارم جایی که کوتاهی صورت نگرفته است، از کوتاهی و کم کاری سخن گفته شود.

پیشتر «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه و نیز «مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» با بیان اینکه طی 18 ماه گذشته و در جریان 7 حمله تروریستی در فرانسه بیش از 250 نفر جان خود را از دست داده اند، دولت کنونی را به کم کاری در مقابله با تروریسم متهم کردند.

پارلمان فرانسه دیشب (سه شنبه) به تمدید شش ماهه وضع فوق العاده رای داد. بدین ترتیب این حالت با توجه به جشن های سال نو میلادی، به مدت شش ماه و تا 26 ژانویه 2017 (7 بهمن) تمدید شد.

این طرح دولتی برای رای گیری نهایی امروز (چهارشنبه) به مجلس سنا ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی « لحویج بوهلال» فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.

در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان بودند.
گروه تروریستی «داعش» مسوولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفته است.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در نخستین واکنش، این حمله را اقدامی تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضع فوق العاده، که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.

این حالت به پلیس اجازه می دهد تا بدون دستور قاضی به تفتیش اماکن و نیز بازرسی الکترونیک افراد، اقدام کند.

ان بیگناه دیگری باشیم