واکنش حزب‌الله به تشکیل جلسه کابینه صهیونیستی در جولان

حزب‌الله لبنان به اقدام جنجالی مقامات رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه کابینه این رژیم در بلندی‌های جولان سوریه واکنش نشان داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجئیان ایران (ایسنا)، حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با این اقدام، حرکات این‌چنینی را تأکیدی بر ماهیت خصمانه و توسعه‌طلب صهیونیست‌ها علیه ملت عربی دانست و تاکید کرد: این اقدام نشان می‌دهد که تعامل با رژیم صهیونیستی جز از راه مقاومت مستمر و استفاده از همه امکانات و درصدر آن انتفاضه مردمی میسر نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه المنار، حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد که این اقدام مقامات صهیونیست بیانگر تلاش مداوم جنبش صهیونیسم برای دخالت در امور سوریه و تلاش برای تجزیه این کشور و تصرف منطقه اشغالی جولان و ایفای نقش در داخل سوریه به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق همکاری با گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

حزب‌الله لبنان موضع اتحادیه عرب و کشورهای عربی در قبال تعرض به حاکمیت و وحدت یک کشور عربی را در شرایطی که برخی از این کشورها از هیچ تلاشی درجهت فتنه‌انگیزی و حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها دریغ نمی‌ورزند، زیر سوال برد و یادآور شد که برخی از این کشورها در جهت تحقق اهداف جدید دشمن صهیونیست گام برمی‌دارند.

از هر 10 داعشی یک نفر می‌خواهد منفجر شود!

در آمار منتشر شده بر اساس هزاران سند فاش شده، شامل اطلاعات پرسنلی نزدیک به 22 هزار نیروی داعش، مشخص شده 12 درصد از نیروهایی که جذب داعش می‌شوند، می‌خواهند در عملیات انتحاری شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، در میان نیروهای جذب شده برخی اتباع انگلیس هستند که می‌توان به جنید حسین هکر بیرمنگام و ریاض خان، اهل کاردیف(پرجمعیت ترین شهر ولز) که هر دو در حملات جنگنده‌های آمریکا در سال گذشته کشته شدند، اشاره کرد.

در آمار فاش شده مذکور، اسامی، ملیتها، آدرسها، شماره تلفنها و بر خی دیگر از اطلاعات پرسنلی افرادی که در این شبکه تروریستی در سال های 2013 و 2014 جذب شده‌اند، موجود است. هم چنین طبق این آمار دو سوم افراد جذب شده در داعش بین 21 تا 30 سال سن دارند. البته در این میان افراد نوجوان و سالخورده‌های دهه 70 مشاهده می شود.

پیرترین عضو جذب شده در داعش یک پیرمرد 70 ساله داری پنج فرزند از قرقیزستان است.

برایان دادل، معاون رییس مرکز مبارزه با تروریسم در دانشکده نظامی آمریکا در وست پوینت گفت: مهمترین نتیجه‌ای که می توان از این اسناد به دست آورد تنوع گسترده جمعیتی در میان افراد جذب شده در داعش است.

وی ادامه داد: برخی از این افراد داری سابقه تحصیلی درخشانی هستند، در مقاطع دکتری، فوق لیسانس و رشته‌های عالی مدیریتی تحصیل کرده‌اند، از کارگر گرفته تا دکتر و وکیل در میان افراد جذب شده در د اعش مشاهده می‌شوند.

هم چنین یک پرورش دهنده زنبورعسل، قاچاقچی مواد مخدر و یک کارمند شرکت استارباکس در لندن در میان افراد جذب شده در داعش هستند.

نزدیک به 10 درصد از نیروهای داعش از کشورها غربی آمده‌اند؛ 128 نفر از فرانسه، 80 نفر از آلمان و 57 نفر از انگلیس وارد این گروه تروریستی شده‌اند.

در این میان اما بیشتر نیروهای خارجی از عربستان سعودی و تونس هستند که برهمین اساس 797 نفر سعودی و 640 تونسی به داعش پیوسته‌اند.

این اسناد توسط یک نیروی ارتش آزاد سوریه فاش شده است که به داعش پیوسته بود.

روحانی: گسترش اختلافات و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی، توطئه بزرگ دشمنان علیه مسلمانان است


رئیس جمهور کشورمان در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول با پادشاه برونئی و رئیس جمهور سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌ جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در دیدار «سید سلطان حسن البولکیا» پادشاه برونئی، با اشاره به اراده جدی برای توسعه روابط و همکاری ها میان ایران و برونئی دارالسلام، اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های دو کشور در زمینه مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و در سطح جهان اسلام ارتقاء پیدا کند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی روابط دوستانه و خوب دو کشور را پایه‌ای برای توسعه همه‌جانبه مناسبات برشمرد و افزود: تهران - سری بگاون می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات فنی مهندسی، انرژی و پتروشیمی و حل و فصل مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مانند مبارزه با تفکرات افراطی همکاری‌های خوبی با هم داشته باشند.
رییس‌ جمهور ارتباط بخش‌های خصوصی و کارآفرینان دو کشور را در توسعه مناسبات حائز اهمیت دانست و افزود: گسترش روابط ایران و برونئی می‌تواند نقش مؤثری در نزدیکتر شدن روابط ایران با اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا ( آ.س.آن) داشته باشد.
روحانی با تأکید بر این که باید برای معرفی اسلام واقعی به جامعه جهانی به ویژه نسل جوان دنیای اسلام اقدامات فرهنگی مشترک داشته باشیم تا بتوانیم اسلام برادری، رحمت و دوستی را گسترش دهیم؛ گفت: امروز عده‌ای که هیچ ارتباطی با اسلام، قرآن و سنت پیامبر (ص) ندارند چهره خشنی از اسلام ارائه می‌کنند که نباید اجازه دهیم آنها در این مسیر موفق شوند.
سیدسلطان حسن البولکیا پادشاه برونئی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رییس‌جمهوری کشورمان گفت: تمدن، فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبای ایران همواره مورد توجه مردم برونئی بوده است.
پادشاه برونئی با اشاره به زمینه‌های گوناگون توسعه همکاری‌ها میان دو کشور خواستار گسترش روابط و مناسبات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.
پادشاه برونئی با اشاره به این که امروز افراطی‌گری و تروریسم به عنوان چالشی مشترک برای همه کشورهای اسلامی مطرح است، گفت: باید در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری همکاری‌های خود را ارتقا دهیم تا چهره واقعی اسلام به جهان شناسانده شود.
توسعه مناسبات همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی برای ایران حائز اهمیت استرییس‌ جمهوری اسلامی ایران در دیدار «ماکی سال» رییس جمهوری سنگال نیز با اشاره به روابط دوستانه و خوب ایران و سنگال بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت به وجود آمده پس از برجام در راستای تأمین منافع مشترک و جهان اسلام تأکید کرد.
روحانی خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و در این راستا آماده گسترش روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، پزشکی و بهداشتی با سنگال هستیم.
رییس‌ جمهوری همچنین بر همکاری و رایزنی تهران - داکار در موضوعات بین‌المللی از جمله امنیت منطقه و شمال آفریقا تأکید کرد.
روحانی تقویت وحدت اسلامی را از وظایف مهم سازمان همکاری اسلامی در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: امروز دشمنان مسلمانان در صدد ایجاد توطئه‌ای بزرگ هستند که به واسطه آن از یک سو اختلاف و تفرقه را در جهان اسلام گسترش داده و از سویی دیگر گروه‌های تروریستی مدعی اسلام را مورد استفاده ابزاری قرار دهند.
رییس‌ جمهوری گسترش تروریسم و خشونت در دنیای اسلام را تأسف بار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر مبارزه با تروریسم به کشورهای درخواست کننده کمک کرده است و این در حالی است که باید برای شکست تروریست‌ها برخوردی جدی و همگانی داشته باشیم.
«ماکی سال» رییس جمهوری سنگال نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی بر توسعه روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران، خواستار حضور هیأت‌های اقتصادی کشورمان در سنگال، برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان دو کشور شد. رییس‌ جمهوری سنگال، جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند با تمدن و فرهنگی بزرگ دانست و با تقدیر از مواضع و سخنان رییس جمهوری در سیزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی گفت: گروه‌های ترویستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و ما با افتخار آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و خشونت هستیم.

تجهیز یگان‌های زرهی نزاجا به "تانک تیام"

تانک "تیام" تلفیقی از تجربه بومی و نسل قبلی تانک های فرامنطقه ای است.

تانک ها در میادین نبرد نقش مهمی را ایفا می کنند و پیروزی نیروهای سطحی در جنگ به وجود زره پوش‌های مدرن بستگی دارد.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا چند دستاورد دفاعی را رونمایی کرده که دو زره پوش "چیفتن (Chieftain)" و "تیام" نیز در بین آن ها دیده می شود و این موضوع نشان دهنده حرکت نزاجا برای تولید و بهینه سازی تانک های فرامنطقه ای است تا امنیت ملی کشور هرچه بیشتر تقویت شود.

"امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر قدرت نظامی ایران اشاره کرد که هیچکس جرأت تجاوز به مرزهای زمینی ما را ندارد مگر آنکه در زیر "شنی" تانک‌های ما له شود.

"امیر پوردستان" با اشاره به نسل جدید تانک‌های "ذوالفقار" و "صمصام"، اظهار داشت: با ورود ایران به حوزه جنگ ناهمطراز و نامتقارن، نیاز به تکامل جنگ‌ افزارهای زمینی احساس می‌شده که حاصل این نیاز، ارتقای این افزارها و از جمله تانک‌های سری ذوالفقار بوده است.

در حقیقت تانک "تیام"، نسخه ای بهینه سازی شده از تانک "سبلان" و "ام 47 " است که ساختار راسی (تفاوت در طول برجک ) تانک مذکور را نسبت به "ام 47" متمایز می سازد.

 

**ویژگی های تانک "سبلان"

تانک "سبلان" در حقیقت یک نمونه ارتقا یافته از تانکهای قدیمی "ام 47 پاتن" است که اوایل دهه 1950 میلادی در زمان رژیم طاغوت از آمریکا خریداری شد. البته جمهوری اسلامی ده ها دستگاه تانک از مدل مذکور را در اختیار دارد.

سایت "میلیتاری تودی (Military-today )" درباره "تانک سبلان" نوشت: درسال 2014 از این تانک رونمایی شد و این یک مدل بسیار تکامل‌یافته‌تر از تانک "M47 " بوده که به توپ 105 میلی‌متری مجهز است و این تانک دارای قابلیت سیستم کنترل آتش (Fire Control System) است که قابلیت‌های بسیار مناسبی دارد.

این سایت در مورد ویژگی‌های "تانک سبلان" می‌نویسد: این تانک با کاربری قریب به 4 خدمه، وزن 50 تن، طول 5.8 متر، قابلیت چرخش 360 درجه، بیشترین سرعت در جاده 50 کیلومتر بر ساعت و برد 500 کیلومتر یکی از تانک‌های بهسازی‌شده ایران است که قابلیت‌های بسیاری دارد.

سایت آرمای رکوگنشن (Army Recognition ) درخصوص "تانک سبلان" اظهار داشت: تانک مذکور توسط جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و دارای جنگ‌افزارهایی از جمله: اسلحه 105 میلیمتری و یک مسلسل 7/62 میلیمتری بوده و سیستم‌های ارتباطی جدید و سیستم‌های طیف‌یاب لیزری از تجهیزات دیگر این تانک است.

سایت گلوبال سیکیوریتی (Global Security ) در این‌باره نوشت: تانک بومی جدید ایران به اسم "سبلان" در مارس 2014 رونمایی شده است. این سایت از قول امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" اضافه کرد: این تانک توسط جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. سایت مذکور خاطرنشان کرد: تانک "سبلان" بر اساس دانش بومی و طراحی شده از 2 تانک "ذوالفقار" و "صمصام" است و دارای سیستم کنترل آتش و سیستم‌های پیچیده ارتباطی است.


نیروهای مسلح ایران از تانک‌های مختلفی بهره می‌برند که بسیاری از آن‌ها به تدریج و با پیشرفت نظامی ایران، براساس شرایط جنگی مناطق مختلف ارتقا یافته‌اند. تانک "سبلان" "مبارز" ، "صمصام" و اخیرا "تیام" آخرین تانک های ارتقایافته‌ای است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.

**تانک "ام 47 "

"ام 47" یک تانک ساخت ایالات متحده آمریکاست که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خریداری شده است. " ام۴۷ پاتون" یک تانک آمریکایی بود که با پیشرفت طرح "تانک ام۴۶ " در اوایل دهه ۱۹۵۰ ساخته شد.

"ام 47" تنها پس از چند سال با ساخت تانک پیشرفته‌تر ام۴۸ پاتون از استاندارد خارج شد و در اختیار متحدان آمریکا قرار گرفت. این تانک با طول 8.5 و عرض 3.5 متر، وزن بیش از 46 تن و ظرفیت 5 خدمه دارای قابلیت های ویژه ای است.

این تانک برد موثری معادل 160 کیلومتر داشته و از سلاح هایی همچون "توپ 90 میلی متری"، "اسلحه های تیربار 7.62 و 12.7 میلیمتری" بهره می برد. کشورهایی همچون کره جنوبی، پاکستان ، ترکیه ، اسپانیا و امارات و ایران و ... از جمله کاربران این تانک در جهان هستند.

 

**تانک "تیام"

تانک "تیام" جدیدترین مدل بهینه سازی شده تانک "ام 47" بوده که دارای یک زره واکنشی برای مقابله با تهدیدات خارجی است. این دومین بار است که تانک "ام 47" بهینه سازی می شود و نسل اول بهینه سازی تانک مذکور، زره پوش "سبلان" بود.

در حقیقت زره واکنشگر در تانک "تیام" این امکان را به زره پوش مذکور می دهد تا از خود در برابر موشک های ضد زره محافظت کند و این موضوع از وارد آمدن خسارت به یگان زرهی عملیاتی جلوگیری خواهد کرد.

تانک "تیام" دارای یک "زره واکنشگر" بوده ( "زره واکنشگر" تانک را از مورد اصابت قرار گرفتن در میدان نبرد حفظ می کند) که بخش های حساس آن را که امکان مورد اصابت قرار گرفتن دارند را می پوشاند و علاوه بر این مجهز به توپ 105 میلی متری و اسلحه "دوشکا" با کالیبر 12.7 میلیمتری برای نبردهای نزدیک است.

یگان های زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران تانکی را تحویل گرفتند که اگرچه همه نیازهای یگان را تامین نخواهد کرد، اما می تواند برخی کارکردهای لازم را در کمک به نیروهای سطحی داشته باشد ؛ ضمن آنکه تانک "تیام" از زره واکنشگر نیز بهره می برد که میزان خسارت به واحدهای زرهی را کاهش خواهد داد

هر ایرانی در سال چند لیتر ماءالشعیر می خورد؟







مصرف ماءالشعیر در سال‌های گذشته در کشورمان روبه افزایش بوده و این نوشیدنی تا حدودی جای خود را در سبد غذایی خانوار باز کرده است، گرچه این نوشیدنی نسبت به سایر نوشیدنی‌های گازدار از فواید بسیاری برخوردار است اما تولیدکنندگانش معتقدند که هنوز سرانه مصرف آن در کشور به میزان قابل قبولی نرسیده و فقط چهار لیتر در سال است.

اءالشعیر نوشیدنی ساخته شده از تخمیر جو و مالت به همراه برخی افزودنی‌های خاص از جمله رازک است که در این ترکیب پیچیده اسید فولیک، ویتامین‌های گروه B و پلی فنل‌ها که از مواد مفید برای بدن هستند، وجود دارند. به گفته رومن مارتینز -کارشناس اسپانیایی رژیم و صنایع غذایی- این پیچیدگی نشان از خواص بسیار ماءالشعیر و وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار مفید در آن است.

مشاهدات نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته مصرف ماءالشعیر در بین مردم رایج شده و بسیاری از جوانان و کودکان به آشامیدن این نوشیدنی علاقه‌مند شده‌اند، اما در عین حال بسیاری از کسانی که به مصرف ماءالشعیر می‌پردازند از مزایای آن ناآگاهند.

فواید موجود در جو و مالت

مالت حد واسط دانه جو است و جزو ترکیبات کربوهیدرات به شمار می‌رود. به این ترتیب در فرآیند تهیه این نوشیدنی شرایط تخمیر ایجاد شده و یک مقدار از این کربوهیدرات‌ها به کربوهیدرات‌های حد واسطی شکسته می‌شوند که هضم و جذب‌شان خیلی راحت است و این مواد در بدن سوخت می‌شود و تولید انرژی می‌کنند و می‌توان گفت که کالری قابل توجهی دارد. عصاره حاصل از مالت نیز شامل فیبرهای غذایی است که این فیبرها اثرات زیادی از جمله تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان بر بدن می‌گذارند.

بر اساس گفته کارشناسان صنایع غذایی، هز 100 گرم جو شامل 11 گرم آب، هشت گرم پروتئین، 78 گرم مواد نشاسته‌ای، 16 میلی‌گرم کلسیم، 189 میلی‌گرم فسفر، دو میلی‌گرم آهن، سه میلی‌گرم سدیم، 160 میلی‌گرم پتاسیم و 20 میلی‌گرم ویتامین‌های B1، B2 و B3 است.

رازک، تلخ‌مزه پرفایده

رازک گیاهی است علفی، چندساله و بالا رونده که عصاره آن خواص طبی زیادی از جمله دفع سنگ کلیه، ادرار آور بودن، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش و دستگاه تنفس دارد. از خواص دیگر این ماده می توان به ضد درد، ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، معرق، هضم کننده، ملین، خلط آور، قارچ کش، خواب آور، شیر افزا، مسهل، مقوی اعصاب، مقوی معده و آرام بخش اشاره کرد که البته مزه تلخ ماءالشعیر نیز مربوط به رازک است.

ماءالشعیر به عنوان یک نوشیدنی، مقداری از مایعات بدن را تامین می‌کند و از 20 نوع اسید آمینه ضروری، 16 مورد در این نوشیدنی موجود بوده و در هر لیتر از آن، تقریبا 20 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد. از سوی دیگر کسانی که به هر دلیل دچار کمبود ویتامین‌ از جمله گروه B هستند می‌توانند از این نوشیدنی در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

تاثیر آن بر افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش آن و تاثیر مثبت روی پوست نیز از سایر فواید ما‌ءالشعیر است که به عنوان نوشیدنی برای خانم‌های باردار و شیرده نیز مفید است، چراکه ماءالشعیر با توجه به داشتن انواع جوانه‌ها به ویژه جوانه جو در ازدیاد شیر مادر موثر بوده و علاوه بر این، سبب افزایش میزان چربی شیر می‌شود.

ماءالشعیرهای قاچاق، مورد اقبال گروهی خاص

در این زمینه حمیدرضا کمال‌ علوی - دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر و مالت - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تولید ماء‌الشعیر بر پایه گیاه و ماده اصلی آن مالت یا رازک است، اظهار کرد: نوشیدنی ماء‌الشعیر حاوی انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه B بوده که برای کودکان، خانم‌ها و افراد مسن مناسب است.

وی با بیان این‌که می‌توان نام این نوشیدنی را نوشیدنی گیاهی سلامتی گذاشت، ادامه داد: در چهار- پنج سال اخیر با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش تنوع طعم‌ها و بسته‌بندی مناسب خانوار انجام شده مصرف ماء‌الشعیر در بین خانواده‌های ایرانی جا افتاده است.

به گفته دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر و مالت تبلیغات مبنی بر مضرات مصرف نوشابه‌های گازدار و برخی نوشیدنی‌های دیگر نیز سبب شده مردم اقبال بیشتری به ماء‌الشعیر داشته باشند، اما هنوز سرانه مصرف این نوشیدنی در کشور پایین‌تر از حد مورد انتظار است.

علوی با اشاره به تولید 650 تا 700 میلیون لیتر ماء‌الشعیر در سال گذشته تصریح کرد: به‌طور خوش‌بینانه سرانه مصرف این نوشیدنی در حال حاضر چهار لیتر برای هر نفر است که توقع می‌رود تا سال 1400 بتوانیم این رقم را به هفت تا هشت لیتر برسانیم.

وی درباره واردات ماء‌الشعیر‌های خارجی به کشور اظهار کرد: با توجه به تنوع تولیدات و قیمت محصولات داخلی، تنها قشر خاصی از افراد جامعه به سراغ محصولات وارداتی می‌روند و با توجه به این‌که این محصولات معمولا به شکل قاچاق وارد کشور می شوند، گاها مدت زیادی از تاریخ تولید آنها می‌گذرد.

دبیر انجمن تولید‌کنندگان ماء‌الشعیر و مالت با بیان این‌که سهم مصرف محصولات وارداتی کمتر از یک درصد است، اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌های ما در حال حاضر به اروپا، آسیای شرقی، آسیای نزدیک و دور، استرالیا، آفریقا و ... صادرات دارند.