تازه‌ترین دستاورد ارتش سوریه در حومه حلب

منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حومه حلب و پاکسازی چند منطقه دیگر از لوث گروه‌های تروریستی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، ارتش سوریه،‌ روستاهای جب الکلب و الطیبه در حومه شرقی شهر حلب در شمال سوریه را پس از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی داعش، آزاد کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه توانستند پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی، روستاهای جب الکلب و الطیبه در حومه شرقی حلب را از اشغال تکفیری‌ها پاکسازی کنند.

همزمان با دستاوردهای ارتش، یگان‌های حمایت کُردی با همکاری کمیته‌های مردمی، شهرک کفرنایا در شرق شهرک کفین در حومه شمالی حلب را در پی فرار گروه‌های تروریستی به کنترل خود درآوردند.

با آزادسازی این منطقه، راه‌های کمک رسانی به گروه‌های تروریستی بین شهرک‌‌های اعزاز و تل رفعت قطع شد.

منابع میدانی هم از کشته شدن دست‌کم 40 تروریست در جریان نبردهای مستمر یگان‌های کردی و کمیته‌های مردمی با تروریست‌ها در اطراف تل رفعت در حالی خبر دادند که جنگنده‌های روسی و سوری مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کردند.

خبرنگار تسنیم گزارش داد در صورتی که کمیته‌های مردمی و یگان‌های کردی، بتوانند کلجبرین را آزاد کنند، در آن صورت به طور مستقیم در مناطق تحت سیطره تروریست‌های داعشی در حومه شمالی با آنها رودرو خواهند شد و مرزهای ترکیه از تروریست‌ها از سمت شهر حلب تا شهرک‌های نبل و الزهراء و از سمت مرزهای ترکیه که شاهد فعالیت یگان‌های کردی است،‌جدا خواهد شد.

خبر دیگر این‌که،‌نیروهای یگان‌های مردمی، 11 تروریست اتاق عملیاتی باند تروریستی موسوم به فتح حلب از جمله اسماعیل نداف از سرکردگان آن را به اسارت خود درآوردند.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش به حملات خود علیه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها در بیانون در نزدیکی شهرک‌های نبل و الزهراء ادامه می‌دهند که به انهدام چند مقر اصلی آنها منجر شد.

خبر دیگر این‌که نیروهای ارتش سوریه در آستانه ورود به نیروگاه حرارتی در حومه شرقی حلب پس از آزادسازی تپه ابوالضنه در اطراف آن پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش قرار گرفتند، داعشی‌ها زیر ضربات آتش از آن عقب نشینی کردند.

المیادین هم از کشته شدن یکی از نظامیان ارتش ترکیه در درگیری مسلحانه در مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. توپخانه ارتش ترکیه چند روزی است در حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره که متحمل شکست‌های سنگینی در برابر ارتش و نیروهای مردمی سوریه در حومه حلب شده اند، مواضع مخالفان تروریست‌های تکفیری را گلوله‌باران می‌کنند.

شبکه ان.بی.سی آمریکا با ریش داعش بازی کرد


اشتباه شبکه خبری آمریکایی "NBC" در انتخاب یک "واژه" در خبر مربوط به گروه تروریستی داعش تمسخر گسترده کاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی "NBC" در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر برای خبر مربوط به داعش به جای واژه انگلیسی "beards" از واژه نادرست " bears" استفاده کرد که جنجال به پا کرد.

داستان از این قرار بود که شبکه "NBC" در صفحه توییتر خود نوشت: عناصر داعش، "خرس هایشان" را می تراشند و برای در امان ماندن از بمباران هوایی در خانه غیرنظامیان پنهان می شوند".

این شبکه درپی فهمیدن گاف خود، درصدد اصلاح آن برآمد و نوشت: اصلاحیه: منظور ما "ریش ها" است نه "خرس ها".

شبکه "NBC" درعین حال خبر اول خود را از توییتر پاک نکرد.

اشتباه از آنجا ناشی شد که تفاوت کلمه "bears" به معنای "خرس ها" و " beards" به معنای "ریشها" فقط در حرف "d" است و نویسنده شبکه "NBC" به هنگام نوشتن این خبر حرف "d" را جا انداخت.

صدیقی: مردم به نیت نه گفتن به آمریکا و داعش سر صندوق‌های رای حاضر شوند/رای به فتنه‌گران خیر ندارد

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، گفت: به عزیزان دو توصیه می‌کنم؛ ابتدا مراقب زبانتان باشید و دوم چشمانتان را به زرق و برق دنیا آلوده نکنید.

وی با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این روز، روز تاریخی و برجسته و افتخارآفرینی بود که زنده بودن فکر امام (ره) و ولایت فقیه را در جریان حیات مردم و راه شهدا نشان داد. ما در این انقلاب قطره‌ای بودیم در دریای باعظمت مردم. ملت مومن ایران سربلند باد و پرچم سربلند ایران همیشه سرافراز باد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پیام 22بهمن 94 این بود که همه ملت ایران پرچمدار این انقلاب هستند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: جنس انقلاب امام خمینی (ره) با جنس همه انقلاب‌ها فرق دارد. اصلی‌ترین شعار سایر انقلاب‌ها جبران درماندگی‌های مادی و رفع گرفتاری‌های اقتصادی است اما امام (ره) خودش را بدهکار دین و مکتب می‌دانست و بعد از به ثمر رساندن جمهوری اسلامی مطالبه‌ای از مردم نداشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با بیرون کردن شاه،‌ فرهنگ سلطنت را مسخ کرد. شاه عروسکی در دست آمریکا و غرب بود که همه درندگان کنار وی جیفه‌خوار بودند. امام (ره) برای محو فرهنگ سلطنت حکم ترور هیچ کس را صادر نکرد ولی با روشن کردن ایمان با غرور مردم شاه را سرنگون کرد.

صدیقی با بیان اینکه امام (ره) جمهوری اسلامی را با آرم ولایت فقیه به ثمر رساند، گفت: ولایت مسأله‌ای عرشی است و ولی بعد از امام (ره) نیز از قبل تعیین شده بود. این امام خمینی (ره) بود که مردم را مقتدر نشان داد و این مردم بودند که قدر این امام (ره) را دانستند. وجه مشترک لیبرال دموکراسی و کمونیست این بود که هر دو دین را افیون دانسته و معتقد به پایان یافتن تاریخ مصرف آن بودند اما امام (ره) این افسانه طولانی شرق و غرب را با انقلاب اسلامی ایران پایان داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به انتخابات اسفندماه خطاب به مردم، خواست با نیت حفاظت از دستاوردهای خون شهدا، بالا نگه داشتن پرچم ولایت و نه گفتن به آمریکا، داعش و عوامل سرسپرده‌ آنها سر صندوق‌های رأی حاضر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ سفارش کرد: خدا را در نظر بگیرید. این سمت‌ها اگر برای غیر خدا باشد جز خستگی و وزر و وبال نتیجه دیگری ندارد. اخلاق اسلامی را رعایت کنید و از اسراف بپرهیزید و قانون‌مدار باشید و از کیفیت تبلیغات غربی عبرت بگیرید.

وی هشدار داد: رأی به کسانی که در فتنه حاضر شدند برای مردم خیر ندارد.

امام جمعه موقت تهران از کاندیداهای پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز خواست: کاری کنند که خودشان احساس سرافرازی و مقام معظم رهبری از آنان خشنود گردد.

سخنان انتخاباتی رئیس جمهور در 22 بهمن: رای ما نه به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند/2/

به گزارش خبرآنلاین، سخنان امروز رئیس جمهور در جمع مردم راهپیمایی کننده در روز 22 بهمن، در سه بخش بود. «زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی و چگونگی تداوم آن»، «دستاوردهای توافق هسته ای» و همچنین «اهمیت انتخابات».

وی با اشاره به اینکه در آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز در روز 7 اسفند هستیم، ادامه داد: انقلاب ما انقلاب میدان دادن به زن و مردم، پیر و جوان، بویژه جوان عزیز بوده است. اساس انقلاب، آزادی و حقوق اساسی مردم، اخلاق،اسلام و قانونمداری است. این انقلاب همه مردم است و متعلق به هیچ جناح خاصی نیست. انقلاب از آن ملت ایران و ذیل اسلام و وحدت ملی تعریف می شود. این میراث گرانبهای انقلاب از آن ملت و همه آزادی خواهان جهان است و متعلق به هیچ حزب و جناحی نیست.

اهم سخنان وی از این قرار است:

** در بهار سی و هشتم این انقلاب، باید ببینیم که چگونه در این سالها توانستیم در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم. انقلاب ما در پناه اسلام و حمایت مردم توانست از همه مشکلات عبور کند. امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند دفاع کنیم. بین انقلاب و اعتدال، بین انقلاب و اصول و اصلاح فاصله ای نیست. اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی واقعی، همه در این انقلاب هستند. باید زبان انقلاب را به روز کنیم.

** ما اهل مذاکره و گفت و گو هستیم. انقلابی در عصر ما یعنی اهل مقاومت و مشارکت و اهل امید و نشاط، یعنی اهل سازندگیو  پیشرفت. انقلابی امروز می خواهد ایران را بساز و به ایران منزلت بیشتری دهد و چهره رحمانی اسلام را نشان دهد و بگوید آنها که به دروغ در منطقه دم از اسلام می زند، هیچ بویی از اسلام نبرده اند.

**هر کس امروز برای وحدت و پیشرفت و آرامش کشور تلاش کند، او انقلابی است. باید یک اقدام مشترک ملی را برای وحدت و آشتی ملی به کار ببریم. انتخابات پیش رو مصداقی از گفت و گوی ملی است. انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می کند. هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند. همه مردم به پای صندوق ها بشتابند. همانطور که رهبری معظم فرمودند اگر کسی به حکومت و نظام نقدی هم دارد، نباید با صندوق ها قهر کند.

**اگر کسی گله ای دارد، اگر شهروند و یا جریان سیاسی، ناملایماتی دیده است، باید فعالانه پای صندوق رای برود. امروز باید بدانیم که رای شما ملت، حرف آخر را خواهد زد.

** در ایران، منطقه و جهان، رای شهروندان ما اعم از اقوام مختلف، می تواند راهگشا باشد. رای شما در 7 اسفند، رای به امید و  عقلانیت و قانون و دفاع از حقوق ملت است. رای 7 اسفند ملت، رای به ساختن ایران عزیز، بر پایه گفت و گو و اعتماد است. رای ما نه به کسانی است که می خواهند به قانون پشت کنند. رای ما به امید و ایران آباد و آزاد است.