روحانی:حرم اهل بیت خط قرمز ماست/برخی با تنگ نظری نمی‌توانند رفاه ملت را ببینند/انتقاد ازتخریب و دروغ


رییس جمهور با تجلیل و ستایش مقام شامخ شهدا گفت: شهدا به ما درس وحدت و ایثار دادند و به همه ایرانیان آموختند که ایران اسلامی باید پرافتخار در منطقه و جهان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم با بیان اینکه «همگان درس ایثار و خدمت به مردم و کشور را باید از خانواده شهدا بیاموزیم»، گفت: همه مردم ایران وام دار خانواده معظم شهدا هستند.

روحانی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه اهل بیت (ع) در میان ایرانیان تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که حرمین اهل بیت (ع) خط قرمز ما است.

رییس‌ جمهور شهیدان را قدرت بزرگ کشور و سرمایه بزرگ اجتماعی برشمرد و افزود: شهیدان راه دین، ایثار و فداکاری و دفاع از دین، اخلاق و میهن را به ما آموختند و همواره خواستار این بودند تا ما در کنار رهبری و مسئولین باشیم و با وحدت و یگانگی ایران را در منطقه و جهان پرافتخار کنیم.

رییس‌ جمهور با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) اولین کسی که مسیر شهادت را برگزید بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بود که برای حفظ راه پیامبر و مسیر هدایت و گفتن سخن حق ایستاد و مقاومت کرد و سختی‌ها را به جان خرید و با مظلومیت ندای خود را به گوش همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در طول تاریخ رساند.

دکتر روحانی با تأکید بر این که هیچ راهی برای جاودانگی جز ایثار وجود ندارد، گفت: کسانی که جان خود را در راه خدا تقدیم می‌کنند جاودانه و پایدار خواهند بود و این وعده الهی است که شهیدان زنده و نزد خدا متنعم هستند.

رییس‌ جمهور با بیان این که مقام شهید لحظه به لحظه ارتقا می‌یابد و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: خداوند این مقام را به آنهایی داده که عزیزترین سرمایه خود را در راه خدا نثار کرده‌اند.

دکتر روحانی با بیان این که هیچ کار خیری به اندازه جهاد، ایمان، ایثار و شهادت ارزشمند نیست، اظهارداشت: روحیه والای پدران و مادران شهدا توانست فرزندانی را تربیت کند که در راه خدا و برای حفظ کشور ایثار و جهاد کنند.

دکتر روحانی با اشاره به درخواست یکی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس از وی مبنی بر رسیدگی به معلولان عادی کشور گفت: انسان در برابر روحیه و عظمت جانبازان و ایثارگران مبهوت می‌شود و می بیند که پیام آنها این است که در راه حفظ کشور و دین و برای ملت ایران ایثارگری کرده‌‌اند و نه برای خودشان و ما باید درس زندگی را از این عزیزان بیاموزیم.

رییس‌ جمهور با انتقاد از به وجود آمدن فضای اتهام زنی و دروغ در کشور برای تخریب جناح مقابل گفت: ما برای به وجود آمدن فضای برادری و وحدت در کشور و عظمت و راحتی ملت ایران تلاش کنیم.  

دکتر روحانی افزود: این دولت توانسته در این دوره در کنار ملت کار بزرگی را به اتمام برساند اما عده‌ای با تنگ نظری نمی‌توانند عظمت ملت ایران و رفاه آنان را ببینند در حالی که ما همه متعلق به یک کشور و ملت هستیم و هر کس در هر منصبی باید به مردم خدمت کند.

رییس‌ جمهور با بیان این که پیروزی انقلاب در ایران برای این بود که نور اسلام و اخلاق و برادری و ادب در جامعه تابیده شود، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به معنای مطیع خدا بودن است و ما باید درس ایثار و فداکاری برای کشور و ملت را از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیاموزیم.

دکتر روحانی افزود: ما تابع دین هستیم و از خاندان رسالت و خط رهبری دفاع کرده و به دنبال ساختن ایران عزیز هستیم و در برابر هر کس که به این کشور خدمت می‌کند سر فرود می‌آوریم.

رییس‌ جمهور با بیان این که همه تلاش این دولت این بوده که تا حد توان در خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان  سرافراز  کشور بکوشد، گفت:  از ابتدای فعالیت دولت یازدهم و باوجود دشواری‌های گسترده، تأکید ما بر این بوده که بدهی خانواده شهدا پرداخت شود هر چند ما تا ابد مدیون آنان هستیم و هر چه توان داشته باشیم با افتخار برای خدمت به آنان کوتاهی نخواهیم کرد.

رژیم های عربی در مناقصه بین المللی/ برکناری مدیر کل شبکه العربیه به خاطر پخش فیلم نصرالله

دو کانال ماهواره ای پر بیننده عربستان یعنی" العربیه" و " ام بی سی" اخیرا دو فیلم متفاوتی برای مخدوش کردن چهره سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پخش کردند که واکنش های متفاوتی به همراه داشت.

حسن هانی زاده

 شبکه تلویزیونی العربیه که مقر آن در دبی قرار دارد ،مستندی در مورد دبیر کل حزب الله لبنان پخش کرد اما این مستند بجای تخریب سید حسن نصرالله چهره مبارزاتی وی را نزد افکار عمومی برجسته تر کرد. بلافاصله ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه پیر عربستان تحت فشار وهابی های افراطی با صدور فرمانی "ترکی الدخیل" مدیر کل شبکه العربیه را از سمت خود برکنار و سلمان الدوسری رابه جای وی منصوب کرد. وهابی ها ی افراطی مدعی شدند که ترکی الدخیل "42 ساله" عامل نفوذی شیعیان است و با دریافت پول کلان از برخی شخصیت های پر نفوذ عراقی اقدام به پخش این مستند کرده است. اگر چه ترکی الدخیل این اتهام را بشدت تکذیب کرد اما وهابی های تند رو ادعا کردند که این مستند حقانیت سید حسن نصرالله را بیش از پیش نزد افکار عمومی ثابت کرد.

فشاروهابی ها تا جائی رسید که این مجموعه های تکفیری خواستارمحاکمه و اعدام ترکی الدخیل به دلیل " خیانت بزرگ" شدند واین احتمال وجود دارد که مدیر کل برکنار شده العربیه به دادگاه فراخوانده شود. فیلم دیگری که از شبکه " ام بی سی" عربستان پخش شد سید حسن نصرالله را به صورتی طنزآمیز ترسیم کرده ودست یک فرد نا معلوم ایرانی را می بوسد و دستورات خود رابه زبان فارسی  از ایران دریافت می کند.

طبیعی است پخش این دو فیلم با واکنش هائی از سوی جهان عرب مواجه شد و بسیاری از بینندگان نسبت به سقوط اخلاق حرفه ای در این دو شبکه انتقاداتی داشتند. متاسفانه جهان عرب وبطور عمومی تر جهان اسلام امروز گرفتار دو پدیده شوم یکی صهیونیزم ودیگری وهابیت است که به موازات یکدیگر علیه ملت های اسلامی عمل می کنند.

از این رو وهابیت وصهیونیزم وجود یک شخصیت مبارز اسلامی مانند سید حسن نصرالله را بر نمی تابند وبصورتی کاملا هماهنگ درصدد ترور شخصیتی دبیر کل حزب الله برآمدند. 
اما چرا عربستان در این مرحله اقدام به جریان سازی علیه دبیر کل حزب الله کرده وهدف رژیم قبیله ای آل سعود از این جریان سازی ها چیست؟ طبیعی است عربستان که در طول 5 سال بحران سوریه از همه ابزارهای تخریبی خود برای سرنگونی دولت بشار اسد و حذف مقاومت اسلامی از صحنه مبارزاتی استفاده کرد ،به دلیل حضور قدرتمندانه حزب الله در سوریه با ناکامی مواجه شد.

پیشروی های اخیر نیروهای مسلح سوریه و حزب الله در مناطق شمال حلب و آزادسازی دو شهر استراتژیک نبل والزهراء در اطراف حلب ،شکست بزرگی برای آمریکا ،عربستان ،ترکیه ، رژیم صهیونیستی وقطر تلقی می شود. عربستان که به نیابت از رژیم اسرائیل و آمریکا عمل می کند طی 5 سال گذشته بیش از 36 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک های تروریستی جیشالاسلام ، داعش وجبهه النصره در سوریه قرار داد.
بر قراری آتش بس از سوی دو بازیگر قدرتمند بحران سوریه یعنی آمریکا و روسیه بدون مشورت با بازیگران منطقه ای ،خشم عربستان و ترکیه را بر انگیخت.

سفر محرمانه اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم عربستان به فلسطین اشغالی و دیدار وی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وموشه یعلون وزیر جنگ و نیز رئیس موساد در چارچوب رایزنی های موجود میان ریاض وتل اویو برای بحرانسازی های جدید و تجزیه سوریه قرار دارد.

شاید طرح سری آمریکا موسوم به طرح" ب " برای ورود تهاجمی به سوریه و تجزیه این کشور به 3 بخش علوی نشین، سنی نشین و مسیحی نشین اخرین تلاش بازیگران بحران سوریه برای حذف این کشور و نیز حزب الله از محور مقاومت تلقی شود. از این رو رسانه های گسترده عربستان برای تخریب چهره محبوب ترین رهبران جنبش حزب الله وارد عمل شدند اما این جریان سازی ها بسیار ناشیانه و عجولانه بود.

نزارقبانی شاعر فقید سوری ویکی از منتقدان رژیم های مرتجع عرب اعتقاد داشت که رژیم های عربی دچار بیماری "خود فرسایش" هستند و نمی توانند خود را ترمیم کنند.

به اعتقاد این شاعر واندیشمند عرب اینگونه رژیم ها را باید در بازارهای سیاه بین المللی به مناقصه گذاشت تا کشورهای پیشرفته بر اساس الگوهای خود یک حاکمیت عقلانی را برای این رژیم ها تعریف کنند.

مشکل جهان عرب اینجاست که عربستان اکنون به یک رژیم مزاحم و تخریب گر برای جهان اسلام وجهان عرب تبدیل شده وبه جای حل مشکلات جهان اسلام در صدد فرو پاشی محور مقاومت اسلامی برآمده است. اقدام عربستان در کشتار مردم بیدفاع یمن ،عراق و سوریه واستفاده ابزاری این رژیم از گروهک های تروریستی دور نمای خطرناکی را برای منطقه آشوب زده خاور میانه ترسیم کرده است.

تحرکات اخیر جریان های ضد مقاومت اسلامی  در لبنان با محوریت عربستان و تشدید جریان سازی های رسانه های گسترده رژیم عربستان علیه شخص دبیر کل حزب الله از وقوع حوادث جدیدی در منطقه برای حذف مقاومت اسلامی حکایت دارد.

استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در یمن

استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در یمن

 دیده‌بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود فاش کرد رژیم سعودی از بمب‌های خوشه‌ای که از آمریکا خریداری کرده در جنگ یمن و در بمباران مناطق غیرنظامی استفاده کرده است. این موضوع، درصورتیکه صحت آن با ارائه مدارک موثق اثبات شود، ناقض قوانین صادرات آمریکا است و بخش نظامی این کشور را به دلیل فروش تسلیحات کشتار جمعی به کشوری که از جنگنده های سعودی مناطق مسکونی را در شهر "صنعا" پایتخت یمن بمباران کردند که به قربانی شدن 23 غیر نظامی از جمله کودکان و تخریب 14 منزل در منطقه بنی حوات منجر شد.

 

در این گزارش اقدام عربستان در استفاده مجدد از سلاح های ممنوعه شده در سطح بین المللی در تجاوزگری بی وقفه به یمن ابراز نگرانی کرد.

 

این گزارش به وجود ادله ای درخصوص استفاده عربستان از بمب های خوشه ای در حملات هوایی خود به یمن اشاره کرد و "جو استورک،" معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت: نیروهای سعودی باید علنا مخالف خود با استفاده از بمب های خوشه ای را اعلام و درک کنند که استفاده از آنها تاثیر ویرانگری بر غیرنظامیان دارد.

 

چندین منبع نیز وجود بقایای بمب های خوشه ای در حملات هوایی عربستان در سال 2009 از جمله بقایای مواد منفجره آن را که هنوز منفجر نشده است تایید می کند.

 

در مه 2014 نیز پایگاه خبری وایس نیوز با پخش تصاویر وفیلم ویدیویی که از نزدیکی صعده فیلمبرداری شده بود بقایای بمب خوشه ای ساخت آمریکا نوع CBU-52 را که در سال 2009 به این منطقه شلیک کرده بود منتشر ساخت. 

 

آمریکا در سالهای 1970 تا 1999 مقادیر زیادی بمب های خوشه ای به عربستان صادر کرد ودیده بان حقوق بشر از عربستان و یمن خواست به معاهده منع استفاده از سلاح خوشه ای که در سال 2008 منعقد شد، بپیوندند. 

 

استورک افزود: نیروهای عربستانی باید آشکارا مخالفت خود با استفاده از بمب های خوشه ای را اعلام کنند وبدانند استفاده از این سلاح ممنوعه تاثیر کشنده ای بر غیرنظامیان دارد. 

 

 

در تجاوز نظامی نیمه شب پنجشنبه هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای "عبدربه منصور هادی،" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند. 

 

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند. آنها علیه شهروندان غیرنظامی استفاده می‌کند، به دردسر می‌اندازد.

 

دیده‌بان حقوق بشر همچنین نسبت به افزایش آمار کشته‌شدگان در میان غیرنظامیان یمن ابراز نگرانی کرد و بمباران گسترده مناطق غیرنظامی را مورد انتقاد قرار داد. نهادهای بین‌المللی نیز عربستان را به دلیل هدف قرار دادن مناطق پرجمعیت شهری مستحق پیگرد قضایی می‌دانند.

 

آمریکا نیز در میان 80 کشوری قرار دارد که ممنوعیت فروش بمب‌های خوشه‌ای و استفاده از آن را نپذیرفته است. چین، روسیه، رژیم صهیونیستی و کره شمالی دیگر حامیان فروش و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای هستند.

 

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است عربستان و هم‌پیمانان این کشور مسئول تقریبا تمامی بمباران‌های خوشه‌ای استفاده شده در جنگ یمن است.  

داعش باز هم اعدام کرد

داعش هشت نفر از اعضای هلندی خود را به اتهام تلاش برای فرار و ایجاد شکاف در این گروه تروریستی در شهر رقه اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به 'رقه در سکوت قتل عام می شود' «رقه تذبح بصمت» گزارش داد: گروهک تروریستی داعش روز جمعه هشت نفر از اعضای هلندی خود را به اتهام تلاش برای فرار و ایجاد شکاف و آشوب دسته جمعی در این گروه در شهر «معدان» استان رقه (مرکز این گروه تروریستی در سوریه) اعدام کرد.

ابو محمد یکی از مسئولان این گروه ضد داعش در صفحه اجتماعی خود نوشت: «گروه تروریستی داعش روز جمعه هشت نفر از اعضای هلندی خود را به اتهام تلاش برای فرار و آشوب در شهر معدان استان رقه اعدام و 65 هلندی را نیز بازداشت کرد.

گروه «رقه در سکوت قتل عام می شود» از سال 2014 در رقه برای ثبت جنایت های گروه تروریستی داعش در این شهر پس از این که این گروه تروریستی خبرنگاران را منع و آنها را ربود یا اعدام کرد به صورت مخفیانه فعالیت می کند.

به گزارش این گروه، اعضای هلندی گروه تروریستی داعش برای خود در رقه یک تجمعی را تشکیل داده اند که روابط محکمی با سرکرده های داعش در عراق دارند.
همچنین این منبع افزود: اعضای این گروه هلندی به شدت با سرکرده های داعش در شهر رقه اختلاف دارند و بارها با یکدیگر درگیر شده اند.
سازمان اطلاعات هلند پیشتر اعلام کرد که بیش از 200 هلندی از جمله 50 زن به صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.

سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گزارشی اعلام کرده که گروه تروریستی داعش از زمان اشغال سوریه و عراق 424 نفر از اعضای خود را به اتهام جاسوسی، تلاش برای فرار و سعی در ایجاد شکاف در این گروه تروریستی اعدام کرده است.
گروه تروریستی تکفیری داعش در طول سال های گذشته با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی توانسته بخش های زیادی از خاک سوریه و عراق را اشغال و هزاران نفر را سربریده و جمعیت زیادی از شهروندان این دو کشور را آواره کرده است.
تکفیری های داعش پس از اشغال الرقه در سه سال گذشته، از هیچ جنایتی از سربریدن مردم تا پرتاب از ساختمان، زنده به گور کردن و آتش زدن آنها فروگذاری نکرده اند.

5252

کلید واژه ها: داعش -

کشف دو اقدام تروریستی در آستانه برگزاری انتخابات در ایران/جزئیات را به روایت وزیر اطلاعات بخوانید


وزیر اطلاعات در نشستی خبری از شناسایی و خنثی سازی دو عملکرد تروریستی در آستانه برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سیدمحمود علوی در این نشست گفت: در آستانه انتخابات، فعالیت گروه های تروریستی را رصد می کردیم. در تاریخ 19 بهمن یعنی 18 روز قبل از برگزاری انتخابات، یکی از عناصر تکفیری در مرزهای جنوبی شهر تهران، شناسایی شد. وی دو بمب دست ساز با امکان کنترل از راه دور داشت. نامبرده نیم کیلو مواد منفجره به همراه ریموت کنترل الکترونیکی و یک بمب آهن ربا برای انفجار خودروها نیز به همراه داشت.

به گفته وی، گروه دیگری از غرب کشور قصد ورود به ایران را داشتند. در 5 اسفند یعنی دو روز قبل از انتخابات، یک تیم چهار نفره شناسایی شدند که اقلام زیادی موارد مرتبط با عملیات انتحاری از آنان کشف شد. 6 جلیقه انتحاری، 9 چاشنی، یک و نیم کیلو پودر انفجاری آر.تی. ایکس، 4 سنسور تایمر الکتریکی و ... از جمله این موارد بود.

علوی به مردم اطمینان داد که وزارت اطلاعات از هیچ تلاشی برای تامین امنیت کشور فروگذار نکند.

وزیر اطلاعات همچنین خطاب به گروه های تروریستی، ادامه داد: رادار وزارت اطلاعات نقطه کوری ندارد که از آن برای ورود به کشور و به خطر انداختن کشور بخواهید استفاده کنید.