روحانی:حرم اهل بیت خط قرمز ماست/برخی با تنگ نظری نمی‌توانند رفاه ملت را ببینند/انتقاد ازتخریب و دروغ


رییس جمهور با تجلیل و ستایش مقام شامخ شهدا گفت: شهدا به ما درس وحدت و ایثار دادند و به همه ایرانیان آموختند که ایران اسلامی باید پرافتخار در منطقه و جهان باشد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم با بیان اینکه «همگان درس ایثار و خدمت به مردم و کشور را باید از خانواده شهدا بیاموزیم»، گفت: همه مردم ایران وام دار خانواده معظم شهدا هستند.

روحانی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه اهل بیت (ع) در میان ایرانیان تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که حرمین اهل بیت (ع) خط قرمز ما است.

رییس‌ جمهور شهیدان را قدرت بزرگ کشور و سرمایه بزرگ اجتماعی برشمرد و افزود: شهیدان راه دین، ایثار و فداکاری و دفاع از دین، اخلاق و میهن را به ما آموختند و همواره خواستار این بودند تا ما در کنار رهبری و مسئولین باشیم و با وحدت و یگانگی ایران را در منطقه و جهان پرافتخار کنیم.

رییس‌ جمهور با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) اولین کسی که مسیر شهادت را برگزید بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بود که برای حفظ راه پیامبر و مسیر هدایت و گفتن سخن حق ایستاد و مقاومت کرد و سختی‌ها را به جان خرید و با مظلومیت ندای خود را به گوش همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در طول تاریخ رساند.

دکتر روحانی با تأکید بر این که هیچ راهی برای جاودانگی جز ایثار وجود ندارد، گفت: کسانی که جان خود را در راه خدا تقدیم می‌کنند جاودانه و پایدار خواهند بود و این وعده الهی است که شهیدان زنده و نزد خدا متنعم هستند.

رییس‌ جمهور با بیان این که مقام شهید لحظه به لحظه ارتقا می‌یابد و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: خداوند این مقام را به آنهایی داده که عزیزترین سرمایه خود را در راه خدا نثار کرده‌اند.

دکتر روحانی با بیان این که هیچ کار خیری به اندازه جهاد، ایمان، ایثار و شهادت ارزشمند نیست، اظهارداشت: روحیه والای پدران و مادران شهدا توانست فرزندانی را تربیت کند که در راه خدا و برای حفظ کشور ایثار و جهاد کنند.

دکتر روحانی با اشاره به درخواست یکی از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس از وی مبنی بر رسیدگی به معلولان عادی کشور گفت: انسان در برابر روحیه و عظمت جانبازان و ایثارگران مبهوت می‌شود و می بیند که پیام آنها این است که در راه حفظ کشور و دین و برای ملت ایران ایثارگری کرده‌‌اند و نه برای خودشان و ما باید درس زندگی را از این عزیزان بیاموزیم.

رییس‌ جمهور با انتقاد از به وجود آمدن فضای اتهام زنی و دروغ در کشور برای تخریب جناح مقابل گفت: ما برای به وجود آمدن فضای برادری و وحدت در کشور و عظمت و راحتی ملت ایران تلاش کنیم.  

دکتر روحانی افزود: این دولت توانسته در این دوره در کنار ملت کار بزرگی را به اتمام برساند اما عده‌ای با تنگ نظری نمی‌توانند عظمت ملت ایران و رفاه آنان را ببینند در حالی که ما همه متعلق به یک کشور و ملت هستیم و هر کس در هر منصبی باید به مردم خدمت کند.

رییس‌ جمهور با بیان این که پیروزی انقلاب در ایران برای این بود که نور اسلام و اخلاق و برادری و ادب در جامعه تابیده شود، خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به معنای مطیع خدا بودن است و ما باید درس ایثار و فداکاری برای کشور و ملت را از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیاموزیم.

دکتر روحانی افزود: ما تابع دین هستیم و از خاندان رسالت و خط رهبری دفاع کرده و به دنبال ساختن ایران عزیز هستیم و در برابر هر کس که به این کشور خدمت می‌کند سر فرود می‌آوریم.

رییس‌ جمهور با بیان این که همه تلاش این دولت این بوده که تا حد توان در خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان  سرافراز  کشور بکوشد، گفت:  از ابتدای فعالیت دولت یازدهم و باوجود دشواری‌های گسترده، تأکید ما بر این بوده که بدهی خانواده شهدا پرداخت شود هر چند ما تا ابد مدیون آنان هستیم و هر چه توان داشته باشیم با افتخار برای خدمت به آنان کوتاهی نخواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.