چرا گوشت خوک حرام است؟

در شریعت حضرت موسى علیه السلام حرمت گوشت خوک نیز اعلام شده است، و در اناجیل، گناهکاران به خوک تشبیه شده ‏اند، و در ضمن داستانها، مظهر شیطان، خوک معرفى شده است.
چرا گوشت خوک حرام است؟
سرویس مذهبی افکارنیوز-خوک حتى نزد اروپائیان که بیشتر گوشت آن را مى‏ خورند سمبل بى‏ غیرتى است، و حیوانى است کثیف، خوک در امور جنسى فوق ‏العاده بى ‏تفاوت و لا ابالى است و علاوه بر تأثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تأثیر این غذا در خصوص لاابالی گرى در مسائل جنسى مشهود است.

در شریعت حضرت موسى علیه السلام حرمت گوشت خوک نیز اعلام شده است، و در اناجیل، گناهکاران به خوک تشبیه شده‏ اند، و در ضمن داستانها، مظهر شیطان، خوک معرفى شده است.

جاى تعجب است که بعضى با چشم خود مى‏ بینند از یک سو خوراک خوک نوعاً از کثافات و گاهى از فضولات خودش است و از سوى دیگر براى همه روشن شده که گوشت این حیوان پلید داراى دو نوع انگل خطرناک بنام کرم «تریشین» و یک نوع «کرم کدو» است بازهم در استفاده از گوشت آن اصرار مى‏ ورزند.

تنها کرم «تریشین» کافى است که در یک ماه ۱۵ هزار تخم‏ریزى کند و در انسان سبب پیدایش امراض گوناگونى مانند کم خونى، سرگیجه، تبهاى مخصوص اسهال، دردهاى رماتیسمى، کشش اعصاب، خارش داخل بدن، تراکم پیه‏ ها، کوفتگى و خستگى، سختى عمل جویدن و بلعیدن غذا و تنفس و غیره گردد.

در یک کیلو گوشت خوک ممکن است ۴۰۰ میلیون نوزاد کرم «تریشین» باشد و شاید همین امور سبب شد که چند سال قبل در قسمتى از کشور روسیه خوردن گوشت خوک ممنوع اعلام شد.
آرى آئینى که دستوراتش به مرور زمان جلوه تازه‏اى پیدا مى‏ کند آئین خدا، آئین اسلام است.

بعضى مى‏ گویند با وسائل امروز مى‏ توان تمام این انگلها را کشت و گوشت خوک را از آنها پاک نمود، ولى به فرض که با وسائل بهداشتى با پختن گوشت خوک در حرارت زیاد انگلهاى مزبور بکلى از میان بروند باز زیان گوشت خوک قابل انکار نیست، زیرا طبق اصل مسلمى که اشاره شد گوشت هر حیوانى حاوى صفات آن حیوان است و از طریق غده‏ ها و تراوش آنها (هورمونها) در اخلاق کسانى که از آن تغذیه مى‏ کنند اثر مى‏ گذارد، و به این ترتیب خوردن گوشت خوک مى‏ تواند صفت بى‏ بندوبارى جنسى و بى‏ اعتنائى به مسائل ناموسى را که از خصائص بارز نر این حیوان است به خورنده آن منتقل کند.
و شاید یکى از علل بى‏ بندوبارى شدید جنسى که در کشورهاى غربى حکومت مى‏ کند همان تغذیه از گوشت این حیوان آلوده باشد.

شعری زیبا در عظمت امام حسین(ع)

رسول الله فرمود عشق من بیش از شما باشد /حسینٌ مِنّی أذکارَم ، حسین را دوست می دارم
شعری زیبا در عظمت امام حسین(ع)
سرویس مذهبی افکارخبر-شعری زیبا در عظمت امام حسین(ع):

مشرف گشت سلمان بر حضور حضرت زهرا
که ای خیر النسا، در دل مرا رازیست پر معنا
ندانم از چه بی تاب حسین است این دل شیدا
ولایش در دل زارم حسین را دوست می دارم
به سلمان فاطمه فرمود که ای سردار ایرانی
بدان دردی که تو داری ندارد هیچ درمانی
مرا هم این چنین رازی بود در سینه پنهانی
به عشق او گرفتارم،حسین را دوست می دارم
غرض زهرا و سلمان بر حضور مرتضی رفتند
محبان مشکل خود را به آن مشکل گشا گفتند
به جای چاره سازی از علی این جمله بشنفتند:
منی که فخر ابرارم حسین را دوست می دارم
کلید حل این مشکل به دست مصطفی باشد
سه عاشق آمدند آنجا که طاها را سرا باشد
رسول الله فرمود عشق من بیش از شما باشد
حسینٌ مِنّی أذکارَم ، حسین را دوست می دارم
چو حل این معما بر پیمبر نیز مشکل شد
امین وحی با این زمزمه از عرش نازل شد
که :یا احمد خدا گوید حدیث عشق کامل شد
قسم بر چرخ دوّارم ، حسین را دوست می دارم

هدیه محضر سیدالشهدا صلوات

واکنش لاریجانی به جنجال پارچین

ئیس مجلس گفت: غربی‌ها یک جنجال تصنعی برای پارچین ایجاد کردند تا روی صحنه بین‌المللی تاثیر بگذارند.
واکنش لاریجانی به جنجال پارچین
به گزارش افکارخبر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) طی سخنانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید صارمی و ۸ دیپلمات کشورمان به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و اظهار داشت: ما پس از انقلاب با بحران‌ها و فراز و فرودهای زیادی روبرو بودیم که یک نمونه آن، قطعنامه ۵۹۸ پس از جنگ ۸ ساله بود.

وی با بیان اینکه در صحنه بین‌المللی بی‌رحمی‌های زیادی وجود دارد، گفت: همه می‌دانند که جنگ تحمیلی یک جنگ ناحقی بود که علیه ایران راه انداختند و امروز در مسئله هسته‌ای نیز در چنین گذاری قرار داریم و قرار است پس از ۱۲ سال چالش، وارد صحنه دیگری شویم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در مسئله هسته‌ای در شرایط جدیدی بسر می بریم، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که باید بدانیم مسیر ۱۲ سال گذشته با دقت طی شد و اینکه در ایران در این مقطع، مذاکرات را جدی‌تر دنبال کرد، نشات گرفته از یک نگاه تاکتیکی نبود بلکه این موضوع در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما در ۲ سال اخیر، مذاکرات جنس جدیدی داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: همه جوانب مذاکرات بحث و بررسی شد و چیزی نبود که یک نفر درباره آن تصمیم‌گیری کند و یا با یک پیشنهاد سطحی دنبال شود. این راهی بود که نظام آن را انتخاب کرد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، مذاکرات هسته‌ای را جزو سخت‌ترین موضوعات در طول تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنچه که از این مذاکرات روی کاغذ دیده می شود، تنها یک وجه است.

وی توافق هسته‌ای را آغاز یک دوره جدید عنوان کرد و اظهار داشت: حتی اگر این توافق در ایران به تصویب برسد، باید بدانیم با مسیر پرمسئله‌ای مواجه هستیم.

لاریجانی ادامه داد: همان موجودات موزی که ۱۲ سال برای ایران چالش ایجاد کردند، در مقابل این سند هم رفتار موذیانه خواهند داشت.

رئیس مجلس به جنجال آفرینی غرب درخصوص پارچین به عنوان یک نمونه اشاره کرد و گفت: این یک جنجال تصنعی است تا روی صحنه بین‌المللی تاثیر بگذارند. اینکه رفت و آمد در پارچین وجود دارد و بخواهند آن را به داخل پادگان بسط دهند و المشنگه به پا کنند و سر و صدا راه بیندازند، چیزی در حد یک داستان است.

وی ادامه داد: تردیدی درباره ناراحتی رژیم صهیونیستی از نتیجه مذاکرات نیست. آنها و ولخرجی‌ می‌کنند تا برای توافق هسته‌ای مشکل ایجاد شود.

لاریجانی تصریح کرد: «برجام» شروعی برای مراحل دیگر است و حتما این شروع با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهد بود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید سند برجام را خوب فهمیده و سپس در تبیین آن، با صداقت عمل کنیم، گفت: در این سند یک داد و ستد رخ داده و این تیزهوشی در تبیین سند توافق هسته‌ای بود که ما خطوط قرمز را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع، ۲ مسئله برای ما مهم بود، یکی اینکه تحریم‌های اقتصادی لغو شوند و دیگر اینکه غنی‌سازی در ایران وجود داشته باشد.

لاریجانی افزود: از نظر ما که در جریان این مذاکرات بودیم، این اولین بار است که غرب پذیرفته ایران غنی‌سازی محدود داشته باشد. از نظر ما توافق هسته‌ای برای ایران تبعات مضری ندارد و توانستیم در این توافق غنی‌سازی را در ایران تثبیت کنیم که یک گام بسیار مهم است.

رئیس مجلس بر همین اساس متذکر شد: کشورهایی که می‌گفتند در توافق هسته‌ای پیچ و مهره‌های سانتریفیوژ‌های ایران را باز می‌کنیم، نتوانستند و ما توانستیم غنی‌سازی را در ایران تثبیت کنیم پس باید قدر کاری را که کردیم بدانیم. در همین سند آمده بعد از مدت زمانی، به سمت صنعتی‌شدن در غنی‌سازی پیش خواهیم رفت.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی طبق توافق هسته‌ای برداشته می‌شوند که البته این تحریم‌ها در یک جاهایی «لغو» و در جاهایی دیگر «متوقف» خواهند شد. حال سوال این است که آیا لغو تحریم‌ها واقعا محقق می‌شود یا نه؟

رئیس مجلس گفت: باید بسترها را برای ایجاد آن فراهم کنیم و برای آینده مسیرهای اقتصادی به وجود آوریم تا شرایط کشور بهتر شود. به نظر می‌رسد سیستم اجرایی کشور باید چابک‌تر شود و یک پوست‌اندازی در سیستم اجرایی به وجود آید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاکنون بودجه عمرانی کشور تکان جدی نخورده است چون پولی وجود ندارد به همین دلیل تحرکی در تولید کشور رخ نمی‌دهد. باید کارهای عمرانی انجام شود، علاقمندی زیادی وجود دارد که مجلس به استخدام‌های جدید ورود کند اما باید دید آیا این موضوع به نفع کشور است؟

وی با بیان اینکه شاید در طول سال‌های پس از انقلاب هیچگاه مسائل منطقه تا این حد داغ و پرتنش نبود، تصریح کرد: الان گرفتار یک ناشی‌گری توسط غرب در منطقه هستیم. همین امروز که مسائل سوریه را می‌بینیم نشانگر یک تیزهوشی درجهت حل مسئله سوریه نیست.

رئیس مجلس یادآور شد: غرب می‌گوید با داعش درگیر است به همین دلیل ائتلافی را علیه آنها به راه انداخته است اما از طرفی می‌بینیم با پروازهایشان، دیگران را بجای داعش می‌کوبند.

لاریجانی گفت: به عنوان مثال شنیده‌ام در ۳۰۰ پرواز ائتلاف غرب علیه داعش تنها ۳ پرواز مواضع داعش را بمباران کردند و مابقی پروازها مناطق کردنشین سوریه را مورد هدف قرار دادند. پس این چه ائتلافی است؟

وی ادامه داد: اگر فکر می‌کنند می‌توانند سوریه را با یک ناشی‌گری به لیبی جدید تبدیل کنند، ممکن نیست چون اولا سوریه از نیروی نظامی قوی برخوردار است و دوما اینکه تبدیل سوریه به لیبی به نفع خودشان هم نخواهد بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه آنها به بهانه حمایت از یک رئیس‌جمهور ورشکسته، در یمن جنگ به راه انداختند و کشتار کردند، افزود: آنها با این اقدامات، با دست خود جریانات تروریستی را به منطقه سوق می‌دهند.

وی با بیان اینکه در هرکجا غرب ناشی‌گری کرد، جریان تروریستی خلق شد، اظهار داشت: این اتفاق هم در افغانستان و هم در عراق رخ داد و این مسیر امروز در یمن هم شکل گرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: غرب با دست خودش گروه‌های تروریستی را به وجود می‌آورد و گرفتاری برای منطقه ایجاد می‌کند، امروز شرایط منطقه بسیار حساس است و به دقت نظر نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌های با دست خودشان گروه‌های تروریستی را ایجاد می‌کنند و آنگاه آن گروه‌ها برای منطقه و همان غربی‌ها مشکل ایجاد خواهند کرد گفت: غربی‌ها باید این نکته را مدنظر قرار دهند یعنی بدانند که تشکیل گروه‌های تروریستی نهایتا به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

وی ایران را کشوری دارای تحلیل و صاحب فکر توصیف کرد و از شرایط منطقه و جهان ارزیابی دارد و در همین زمینه گفت: این موضوعات یعنی مسائل بین‌المللی در سرنوشت ما نیز دخیل است به همین دلیل ما نیز ارزیابی مشخصی از آن‌ها داریم تا بدانیم باید چه بکنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چیزی که امروز و در این شرایط دارای اهمیت است اول اینکه ما باید شرایط را بشناسیم و سپس باید با وفاق ملی حرکت کنیم، برخی مواقع رسانه ها گاها یک حرف را آنقدر بزرگ می‌کنند که دیگر مسائل مهم کشور از دید عموم پنهان شده و دیده نمی‌شود.

«باید کشور را به سمتی ببریم که مردم و عموم جامعه مسائل سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و .. را بشناسند و جامعه را به سمت آن ترغیب کنند یعنی وظیفه رسانه این است.»

لاریجانی با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات هم چالش خود را دارد اما باید مسائل اولیه و ثانویه را شناخته و با توجه به آن‌ها مسائل را پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما (مسئولان) باید به شما (رسانه‌ها) کمک کنیم اما شما هم خودتان تیزهوش هستید و نسبت به مسائل عمیقید به همین دلیل باید اولویت‌ها را پی‌گیری کنید.

وی با اشاره به اینکه ممکن است رسانه‌ها رنگ و بوی سیاسی داشته باشند و در این موضوع مشکلی وجود ندارد گفت: مشکل آنجاست که رنگ و بوی سیاسی برای ما اولویت شده و دیگر نتوانیم منافع ملی را اولویت قرار دهیم.

لاریجانی ادامه داد: اگر من به عنوان یک مقام مسئول روزی موضوع را تشخیص ندهم ضربه به کشور وارد می‌شود اما اگر شما هم به عنوان رسانه نتوانید اولویت‌ها را تشخیص دهید چالشی دیگر برای کشور به وجود می‌آید. به همین دلیل من توصیه می‌کنم که رسانه‌ها در منافع ملی دیگر به رای‌ها توجه نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به رسانه‌ها توصیه کرد: ذهن جامعه را به سمت کارآفرینی سوق دهند و در همین زمینه یادآور شد: به‌ آقای سرافراز (رئیس سازمان صدا و سیما) گفتم باید جوان خلاق را به جامعه معرفی کنید تا این جوانان تکرار شوند در غیر این صورت اگر کسی شرکتی زده و یا خلاقیتی به کار گیرد و دستش را نگیریم دچار خفگی می‌شود.

وی در توصیه دیگری به رسانه‌ها گفت: بهتر است نسبت به برخی از اقدامات با ظن و گمان برخورد شود، گاهی مسئله‌ای در کشور رخ می‌دهد و آن مسئله به سناریو تبدیل شده و تلاش می‌کنند از آن نان بخورند در انتها هم مسئله را تفت داده و به تنور می‌زنند که این درست نیست.

لاریجانی ادامه داد: ما گرفتاری‌های بسیاری در کشور داریم که باید به آن‌ها بپردازیم، در چنین شرایطی نباید نسبت به رفتارهای یکدیگر ظنین باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیامی که رسانه ها ارسال می‌کنند به روح جامعه منتقل می‌شود اظهار داشت: اگر این پیام منقبض باشد باعث انقباض روح جامعه می‌شود و جامعه منقبض نمی‌تواند حرکت کند به همین دلیل ما نباید پیام منقبض به جامعه ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه ما نباید ترویج بی صداقتی کنیم تصریح کرد: هیچ وقت احساس نکردم درسطح جامعه بی صداقتی وجود دارد و اگر اتفاقی هم می‌افتد بسیار محدود است. اما اینکه افراد را متهم کنند به کارهای عجیب و غریب این موضوع روح جامعه را تخریب می‌کند.

لاریجانی اضافه کرد: برخی از تیراندازی‌ها به سمت افکار جامعه فکرها را از مسائل اصلی منحرف می‌کند و از سوی دیگر باعث گرفتگی روحی مردم می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال از رسانه‌ها که مجموعه اقدامات آیا گشایشی ایجاد می‌کند یا نه گفت: قرار نیست ما خودمان را سانسور کنیم اما باید به صورتی عمل کنیم که فردی که در راس کار قرار می‌گیرد بتواند کار درست را انجام داده و پیگیری کند.

اشمی :تابوی مذاکره با آمریکا شکست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تابوی مذاکره با آمریکا شکست اما مخالفین آن هنوز هم دست و پا می‌زنند.
هاشمی :تابوی مذاکره با آمریکا شکست
به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه معلمان و آموزش و پرورش در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲ میلیون از فرزندان تحت پوشش آموزش و پرورش هستند و عظمت این کار نیز برای معلمان است و هیچکس مثل خود آنها از نقششان باخبر نیست.

وی با بیان اینکه باید بر روی آموزش و پرورش به دلیل حجم بالای کاری آن حساب بیشتری باز شود، تصریح کرد: بزرگی کار و گستردگی آن تنها یک بهانه برای ندادن احتیاجات و موارد لازم به آموزش و پرورش است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوره فعلی بیش از هر زمانی تحول واقعی را در کشور می‌بینیم، گفت: ما در دوره گذشته دچار یک انحراف بزرگ شدیم و قبل از آن هم فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: افراط و تفریط همیشه به ما ضربه زده است و یک عده انسان تنبل که نماد تفریط هستند و یک عده تندرو بی‌ترمز به عنوان نماد افراط همیشه به ما آسیب رساندند؛ البته وجود این دو قشر در دوره‌های مختلف بی‌نصیب و بی‌تاثیر نبوده است.

هاشمی با تاکید براینکه ما از افراط و تفریط سودی نمی‌بریم، گفت: بزرگ‌ترین اشکال افراط و تفریط این است که با اصل اسلام مخالف است و البته شاید از نظر خود آنها در حال یک فداکاری بزرگ باشند ولی این به ظاهر فداکاری به جایی می‌رسد که چیزهایی مانند داعش و بوکوحرام ایجاد می‌شوند که به اسم اسلام آن را بدنام می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: افراط و تفریطی که ما در داخل از آن ضربه می‌خوردیم هم‌اکنون جهانی شده و متاسفانه این جریان قابلیت سربازگیری و یارگیری از میان جوانان سرخورده را دارد.

وی نیاز اصلی کشور را تحول خواند و افزود: خداوند نیز در قرآن گفته است که اگر می‌خواهید کاری صورت گیرد باید خود انسان تحول‌آفرین شود و زمانی که خود او متحول شد اطراف خود را نیز متحول می‌کند.

وی با تاکید براینکه در دوره ما این تحول رخ داد و مردم متحول شدند، گفت: مردم ما وقتی همه چیز از طرف دولت، شورای نگهبان و نیروهای امنیتی فشار می‌آورد که از یک انتخاب درست از سوی آنها جلوگیری شود، متحول شدند.

هاشمی اضافه کرد: در آن زمان مردمی که فکر می‌شد مایوس و ناامید هستند ناگهان در یک لحظه در سراسر کشور یک زلزله‌ای برپا شد و جوانان خواست خود را بدون هزینه نشان دادند و این آنها را ترساند و حداقل تصمیم گرفتند که آن دروغی که می‌خواستند انجام دهند را نکنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم، گفت: این جمله رهبر انقلاب یک نهیبی به برخی مسئولان زد و با اینکه توانستند در یک مرحله راه مردم را سد کنند ولی در مرحله بعد ناباورانه خواسته مردم به نتیجه رسید.

هاشمی با تاکید براینکه ادامه تحول مهم است، اظهار داشت: ادامه این راه سخت است و مردم باید از تحولی که ایجاد کرده‌اند پایداری و حراست کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از جاهایی که این تحول بروز کرد و از کارهایی بود که نمی‌گذاشتند انجام شود و هنوز هم برای انجام نشدن آن دست و پا می‌زنند مسئله مذاکره با آمریکا بود و هم‌اکنون می‌بینید که تابوی مذاکره با آمریکا شکست.

وی ادامه داد: البته مذاکرات پیش از انتخابات با نامه‌ای که سلطان قابوس برای ایران آورد با نظر مثبت رهبری آغاز شد و یک تیم در سطح پایین در عمان با آمریکایی‌ها مذاکره کردند ولی چون تیم قوی نبود و حمایت مردمی نیز پشتوانه آن قرار نداشت بی‌ثمر بود؛ درواقع مردم خبر نداشتند که حمایت کنند و دلواپسان نیز خبر نداشتند که مخالفت کنند.

هاشمی با بیان اینکه دولت جدید ذاتا برای انجام مذاکرات انگیزه کافی را در اختیار داشت، تصریح کرد: این دولت بر خلاف دولت قبلی که انگیزه مخالفت با تفاهم داشت علاقه به تفاهم نشان داد و البته آقای روحانی از قدیم دارای همین افکار بوده و شخصیت متعادلی در جاهایی که فعالیت می‌کردند، داشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به مذاکرات پیشین ایران و آمریکا در مسئله قطعنامه ۵۹۸ و با تاکید براینکه این مذاکرات اخیر قابل مقایسه با دیگر مذاکرات ایران و آمریکا نیست، گفت: وضع ما در زمان جنگ از دوره پیش از توافق فعلی خیلی بدتر بود و همه شرق و غرب همراه صدام بودند؛ در آن شرایط ما توانستیم قطعنامه را به تصویب برسانیم. در حالی که ۸ سال تمام تاکید می‌کردند که ایران متجاوز بوده و مذاکره‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: خود آقای روحانی نیز در آن زمان به عنوان پشتوانه مذاکرات حضور داشتند و با همان تجربه و تیم دیروز در حال حاضر نیز وارد میدان شدند و مقتدرانه عمل کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسی تصور نمی‌کرد که ۶ تیم قدرتمند کشورهای دیگر در مقابل خواسته ایران کرنش کنند؛ البته کسانی که می‌گویند حق مردم ضایع شده چیزی نمی‌دانند و یا واژه‌ها بسیار سنگین است که آنها متوجه نمی‌شوند و یا واقعا نمی‌خواهند واقعیت را بگویند.

هاشمی با اشاره به مخالفت کنگره و برخی کشورهای منطقه با توافق ایران و ۱+۵ اظهار داشت: از آن طرف نیز برخی می‌گویند ایران کلاه بر سر ۱+۵ گذاشته است در حالی که ما قصد نداشتیم بر سر آنها کلاه بگذاریم بلکه می‌خواستیم آنها را روشن کنیم و حق خودمان را بگیریم زیرا آنها به ما ظلم کرده بودند و این همه تحریم را به ما تحمیل کردند که هنوز هم زهر آن را در جامعه می‌بینیم.

هاشمی بابیان اینکه امروز تحول واقعی را در کشور می‌بینیم، تصریح کرد: اگر تحول در زمینه سیاست خارجی نبود بقیه تحول‌ها نیز رخ نمی‌داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما هم‌اکنون یک کشور سربلند هستیم که از یک جنگ سرد و مشاجره طولانی با جهان بیرون آمدیم و الان فریاد کنگره آمریکا و کنست اسرائیل بلند است که ایران به یک قدرت بزرگ تبدیل شده است.

هاشمی با تاکید براینکه ما به دنبال بمب هسته‌ای نبوده‌ایم، گفت: این اقتدار عینی ما بود که کارساز شد وگرنه ما اقتدار سیاسی و نظامی ۶ قدرت بزرگ را که می‌توانند در چند روز دنیا را ذوب کنند نداریم و اقتدار علمی ما بود که ما را به اینجا رساند.

هاشمی ادامه داد: من شنیده‌ام که در اجلاس بعدی سازمان ملل قرار است ایران در کنار دو قدرت جهانی یعنی آمریکا و روسیه صحبت کند و این اقتدار کشور ما را نشان می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش در تحول کشور اظهار داشت: من در دوره ریاست جمهوری خود معتقد بودم که تحول اصلی باید آموزش و پرورش رخ دهد و دکتر نجفی با همین تفکر طرح تحول نظام آموزشی را به تصویب رساند که متاسفانه من اجرایی شدن آن را نمی‌بینم.

وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته دست نظام برای کمک به آموزش و پرورش باز نبود جز ۸ سال اخیر که دستش باز بود ولی از باز بودن دست درآمدها دچار مشکل شدیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون محور هر تحولی در دنیا انسان‌های عالم هستند، گفت: البته در این میان بانوان نیز تاثیر فراوانی دارند و هم‌اکنون می‌بینیم که بانوان در بخش های مهمی وارد کار شدند و من احساس می‌کنم که در آینده خانم‌ها به عنوان مدیر در جاهای مختلف وارد می‌شوند.

هاشمی با انتقاد از برخی اقدامات در جلوگیری از ورود بخش خصوصی به آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از افراط‌کاری‌هایی که در ابتدای انقلاب صورت گرفت این بود که مدارس خصوصی را گرفتند و به دولت دادند که این اشتباه بزرگی بود.

هاشمی توسعه علمی را یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به پیشرفت خواند و افزود: دراین میان کارآفرینی یک حرکت مهم است و ما باید بچه‌هایمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که کار یاد بگیرند تا بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

وی ادامه داد: نباید فکر کنیم که بودجه آموزش و پرورش مصرفی است در حالی که ایجاد یک انسان بزرگ و مفید کمتر از تولید یک ماشین یا چیزهای دیگر.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم توجه و معیشت معلمان افزود: معیشت معلمان نباید کمبود داشته باشد و ما چطور باید باور کنیم که آقای نوبخت خود یک معلم بوده است بگوید که ما در حقوق معلمان تناسب نداریم.

وی تصریح کرد: الان کسانی در برخی جایگاه‌ها حقوق بالایی می‌گیرند ولی متاسفانه افراد دیگر و معلمانی که تمام وقت خود را در مدرسه می‌گذرانند به دنبال پول می‌دوند.

هاشمی توجه به مردم و جایگاه آنان را یکی از مسائل مهم در کشور برشمرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در آموزش عالی وضع ما خوب است و در حال حذف کنکور هستیم و صندلی‌های بسیاری در دانشگاه‌ها خالی است و خود ما نیز در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار کرسی خالی در اختیار داریم.

وی لزوم توجه به بودجه آموزش و پرورش را یادآور شد و اظهار داشت: اگر این توافق یک نفع مالی در پی داشته باشد که قطعا دارد اول باید این نفع به آموزش و پرورش برسد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کسانی را داریم که خیال می‌کنند اگر امام زمان بیایند در صف اول شاگردان و سربازان ایشان قرار می‌گیرند ولی در حال حاضر گناه می‌کنند.

هاشمی با اشاره به علاقه برخی کشورهای دنیا برای همکاری با ایران پس از توافق هسته‌ای، گفت: اشتیاق دنیا در کار کردن با ما بالا است و شما می‌بینید که وزیر امور خارجه آمریکا چندین روز به منطقه آمده و وقت گذاشته تا این عرب‌های ناراضی از توافق را آرام کند و در چنین شرایطی ما چرا باید درها را ببندیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منطق اسلامی را در تحقق اهداف کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر ما اعتقاد داریم که منطق ما اسلامی است و حرف منطقی می‌زنیم از هیچ مراوده‌ای نباید بترسیم.

وی با بیان اینکه دنیا به قوی بودن و جایگاه ایران توجه کرده و همکاری ما با دنیا اهمیت پیدا کرده است اظهار داشت: ما می‌توانیم در برابر ابرقدرت‌های جهان نقش مهمی ایفا کنیم.

هاشمی برخی اختلاف‌نظرها در آمریکا پیرامون توافق هسته‌ای با ایران را یادآور شد و افزود: هم‌اکنون جنگ سرد بزرگی در آمریکا بین دو حزب بزرگ آغاز شده که موضوع اصلی آن ایران است و در این میان اوباما و تیمش می‌گویند که ایران قوی شده و قابل توقف نیست و نمی‌خواهد بمب اتم بسازد و ما تمام راه‌ها را برای رسیدن ایران به بمب هسته‌ای بسته‌ایم.

هاشمی ادامه داد: بعداز توافق ما توانستیم امنیت خود را تامین کنیم و دنیا نیز چیزی جز شفافیت و اطمینان از اینکه ما به سمت بمب هسته‌ای نمی‌رویم نمی‌خواهد و ما نیز ثابت کرده‌ایم که از بمب هسته‌ای متنفریم و به دنبال آن نیستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر عدم برخورد با معلمان خاطرنشان کرد: صلاح نیست که ما با معلمان برخورد کنیم و نمی‌شود با این جریان که به هم پیوسته نیز هستند برخورد بدی انجام داد.

همسایگان برای سرمایه‌گذاری در ایران اولویت دارند

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روزافزون روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان اولویت قائل است و از ارتقای سطح روابط دو کشور در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.
مسایگان برای سرمایه‌گذاری در ایران اولویت دارند
به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه در دیدار شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان، با اظهار خرسندی از ایجاد پیشرفت در توسعه روابط دو کشور در دو سال اخیر، تلاش برای رسیدن مناسبات تهران - باکو به جایگاه شایسته دو ملت را مورد تأکید قرار داد و گفت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برای توسعه بیش از پیش روابط و همکاری‌ها دارند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای شرکت‌های متعددی از سراسر دنیا خواهان سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اظهارداشت: بدیهی است همسایگان و از جمله جمهوری آذربایجان در این زمینه اولویت دارند.

روحانی با اشاره به اینکه کریدور شمال - جنوب در تحکیم روابط دو کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: جمهوری آذربایجان می‌تواند دروازه ایران برای ارتباط با منطقه قفقاز باشد و آذربایجان نیز می‌تواند از طریق ایران به خلیج فارس و دریای عمان در ارتباط با سایر مناطق دنیا قرار گیرد؛ لذا ضروری است برای استفاده از این ظرفیت، همکاری‌های خود را تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور همکاری در زمینه نفت و انرژی را یکی دیگر از موارد مهم در تحکیم روابط و همکاری‌های دو کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور در دریای خزر می‌تواند آغاز مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش های مختلف نفت و گاز باشد.

شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک موفقیت بزرگ کشورمان در موضوع هسته‌ای، اظهار داشت: دولت و ملت آذربایجان از این دستاورد و موفقیت بزرگ دولت ایران بسیار خوشحال است و مطمئن هستیم که این توافق به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود و می‌تواند دستاوردهای بسیار مفیدی برای ملت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه روابط و همکاری‌های دو کشور پس از دیدار رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی در حال پیشرفت است، به هیات عالی رتبه اقتصادی همراه خود در سفر به تهران اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان مصمم است با تمام توان مناسبات خود با ایران را در زمینه‌های مختلف از جمله در بخش‌های انرژی، تجارت، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و بانکداری بیش از پیش گسترش دهد.