چرا گوشت خوک حرام است؟

در شریعت حضرت موسى علیه السلام حرمت گوشت خوک نیز اعلام شده است، و در اناجیل، گناهکاران به خوک تشبیه شده ‏اند، و در ضمن داستانها، مظهر شیطان، خوک معرفى شده است.
چرا گوشت خوک حرام است؟
سرویس مذهبی افکارنیوز-خوک حتى نزد اروپائیان که بیشتر گوشت آن را مى‏ خورند سمبل بى‏ غیرتى است، و حیوانى است کثیف، خوک در امور جنسى فوق ‏العاده بى ‏تفاوت و لا ابالى است و علاوه بر تأثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تأثیر این غذا در خصوص لاابالی گرى در مسائل جنسى مشهود است.

در شریعت حضرت موسى علیه السلام حرمت گوشت خوک نیز اعلام شده است، و در اناجیل، گناهکاران به خوک تشبیه شده‏ اند، و در ضمن داستانها، مظهر شیطان، خوک معرفى شده است.

جاى تعجب است که بعضى با چشم خود مى‏ بینند از یک سو خوراک خوک نوعاً از کثافات و گاهى از فضولات خودش است و از سوى دیگر براى همه روشن شده که گوشت این حیوان پلید داراى دو نوع انگل خطرناک بنام کرم «تریشین» و یک نوع «کرم کدو» است بازهم در استفاده از گوشت آن اصرار مى‏ ورزند.

تنها کرم «تریشین» کافى است که در یک ماه ۱۵ هزار تخم‏ریزى کند و در انسان سبب پیدایش امراض گوناگونى مانند کم خونى، سرگیجه، تبهاى مخصوص اسهال، دردهاى رماتیسمى، کشش اعصاب، خارش داخل بدن، تراکم پیه‏ ها، کوفتگى و خستگى، سختى عمل جویدن و بلعیدن غذا و تنفس و غیره گردد.

در یک کیلو گوشت خوک ممکن است ۴۰۰ میلیون نوزاد کرم «تریشین» باشد و شاید همین امور سبب شد که چند سال قبل در قسمتى از کشور روسیه خوردن گوشت خوک ممنوع اعلام شد.
آرى آئینى که دستوراتش به مرور زمان جلوه تازه‏اى پیدا مى‏ کند آئین خدا، آئین اسلام است.

بعضى مى‏ گویند با وسائل امروز مى‏ توان تمام این انگلها را کشت و گوشت خوک را از آنها پاک نمود، ولى به فرض که با وسائل بهداشتى با پختن گوشت خوک در حرارت زیاد انگلهاى مزبور بکلى از میان بروند باز زیان گوشت خوک قابل انکار نیست، زیرا طبق اصل مسلمى که اشاره شد گوشت هر حیوانى حاوى صفات آن حیوان است و از طریق غده‏ ها و تراوش آنها (هورمونها) در اخلاق کسانى که از آن تغذیه مى‏ کنند اثر مى‏ گذارد، و به این ترتیب خوردن گوشت خوک مى‏ تواند صفت بى‏ بندوبارى جنسى و بى‏ اعتنائى به مسائل ناموسى را که از خصائص بارز نر این حیوان است به خورنده آن منتقل کند.
و شاید یکى از علل بى‏ بندوبارى شدید جنسى که در کشورهاى غربى حکومت مى‏ کند همان تغذیه از گوشت این حیوان آلوده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.