تجمع اعتراض آمیز طلاب خواهر قم در محکومیت فاجعه منا

به گزارش ایرنا، در این تجمع که نزدیک به دو هزار طلبه خواهر حضور داشتند، شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی چون «سوء مدیریت آل سعود گردید بر تمام عالم مشهود» ، «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» ، «صاحب زمان(عج) تسلیت، تسلیت» ،ضایعه اسفناک درگذشت شمار زیادی از حجاج در فاجعه منا را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع بیانیه ای نیز صادر کردند که در آن آمده است: ما طلاب جامعه الزهرا(س) به خاک و خون کشیده شدن ضیوف الرحمان ومومنانِ مهاجر الی الله را که در پی بی کفایتی عربستان به وقوع پیوست و اندوهی بزرگ درجهان اسلام پدید آورد را محکوم می نماییم.
این بیانیه حاکیست: ما خواستار اتحاد ملت های مسلمان برای چاره اندیشی اداره حرمین شریفین، هستیم.
در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده است: کشتار مردم بی پناه یمن به دست آل سعود و دشمنی همراه با نیرنگ و فریب کاری را که در واقع همان دشمنی صهیونیستی - آمریکایی است را محکوم می نماییم.

**تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درپایان این تجمع طی سخنانی گفت: در دنیا مرسوم است زمانی که خطایی اتفاق می افتد مقام مسوولی که مرتکب خطا شده است به سرعت از مردم عذرخواهی می کند یا در بسیاری از زمان ها استعفا می دهد اما آل سعود تاکنون نه مسوولیت حادثه را پذیرفته و به لوازم آن ملتزم نشده است و یک عذرخواهی خشک و خالی نیز نکرده است.
حجت الاسلام والمسلین سید محمد سعیدی افزود: این امر و حوادث مشابه که درسال های گذشته درایام انجام مناسک حج اتفاق افتاده است سبب شده تا مسئولان و مردم کشور ایران و بسیاری کشورهای دیگر برای جلوگیری از این فجایع بدنبال اندیشیدن طرح و برنامه هایی باشند.
وی بیان داشت: خانواده های داغدار و همه مردم شریف ایران نیز قاطعانه از رییس جمهوری که در مقر سازمان ملل است می خواهند که با همفکری سران کشورهای اسلامی کمیته حقیقت یاب را تشکیل داده و علت دو حادثه خون بار مسجد الحرام و منا را پیگیری کنند.
وی اظهار داشت:اجر کسانی که در مسیر خدا گام برداشته اند و مرگ نصیب آن ها شده است شهادت است و بی شک درگذشتگان حادثه منا بر طبق نص قرآن شهید هستند.
تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به امنیت بالای مراسم اربعین حسینی شیعیان در سال گذشته در کشور عراق گفت: علیرغم تهدیدهای گروه های تکفیری و وضعیت نامساعد کشور عراق و شرایط ناامن حاکم در این سرزمین، حدود 20 میلیون زایر از 80 کشور جهان در اربعین شهادت ابا عبدالله(ع) راهی کربلا شدند و مراسم بدون کوچکترین حادثه ای برگزار شد.
امسال 64 هزار زایر ایرانی برای انجام حج تمتع راهی عربستان شدند.
فاجعه منا پنجشنبه گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.
دراین حادثه دلخراش، در مجموع نزدیک به دو هزار زایر جان خود را از دست دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.