داعش به فرانسه رسید/ انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار/دست‌کم ۱۵۳ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی

چندین حمله و انفجار در پاریس به کشته شدن ده‌ها نفر و گروگان گرفته شدن 100 نفر منجر شد؛ رئیس‌جمهور فرانسه در پی این حملات اعلام وضعیت اضطراری کرد و تمامی مرزهای این کشور را بست.
داعش به فرانسه رسید/ انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار/دست‌کم ۱۵۳ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی
به گزارش افکارخبر، رسانه‌های فرانسه، بامداد شنبه از وقوع دو انفجار در نزدیکی «ورزشگاه استاد دو فرانس» خبر داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر در حملاتی است که به طور همزمان در چندین نقطه از پاریس به وقوع پیوسته‌اند.

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد.

پس از آن گزارش شد دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود که به دنبال تهدید تروریستی تیم فوتبال آلمان، هتل محل اقامت بازیکنان تیم ملی این کشور تخلیه شده بود.

سومین گزارش‌ از بحران پاریس مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی منتشر شد. گزارش‌ها حاکی است این دو مرد مسلح دست‌کم ۲۰ گلوله به سمت جمعیت شلیک کردند و نزدیک به ۱۰۰ نفر از حاضران را گروگان گرفتند. این گروگان‌گیری در نزدیکی مرکز هنری «باتاکلان» انجام شده است.

پلیس فرانسه، ساعت‌ها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دست‌کم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است.

شمار تلفات، لحظه به لحظه تغییر کرد. اولین گزارش‌ها از کشته شدن دست‌کم ۱۸ نفر در جریان این اتفاقات حکایت داشت، اما این رقم، تقریباً هر لحظه تغییر کرد.

گزارش زیر، تحولاتی است که لحظه به لحظه از وقایع بامداد شنبه پاریس در رسانه‌های معتبر بین‌المللی منتشر شده است.
۱۳:۰۵ «محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد حماس نیز حملات تروریستی پاریس را که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت را محکوم کرد.

۱۳:۰۱ تکفیری‌های داعش یک نوار ویدئویی بدون تاریخ منتشر کرده که در آن هشدار می‌دهد فرانسه تا زمانیکه به حملات خود ادامه دهد، مورد تهدید خواهد بود.

۱۲:۴۴ «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد که حملات پاریس بر لزوم اقدام عمل علیه اقدامات تروریستی تأکید دارد.



۱۲:۳۸:«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن محکوم کردن این حملات، گفت: «این اقدام تروریستی بوده است و در واقع یک قتل عام وحشیانه بوده است».

۱۲:۳۷: «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن نیز تأکید کرد که از حملات پاریس «شوکه و خشمگین شده است».

۱۲:۳۶: «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز حملات تروریستی پاریس که رسانه‌های فرانسه می‌گویند ۱۲۷ کشته داشته را محکوم کرد.

۱۲:۳۳: «سلطان قابوس» پادشاه عمان در پیامی خطاب به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه همدردی خود را به خاطر حملات در پاریس اعلام کرد.

۱۲:۳۱ «ماتئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا ضمن محکوم کردن حملات پاریس گفت:«تدابیر امنیت ملی افزایش یافته است و تهدید دستکم گرفته نشده است».



۱۲:۲۷: وابسته فرهنگی سفارت عربستان در پاریس از دانشجویان عربستانی در این شهر خواست تا پایان آماده‌باش دولت فرانسه در خانه‌های خود بمانند و از تردد در شهر بپرهیزند.

۱۲:۱۸: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» قرار است قبل از سفر به «وین» برای شرکت در نشست «سوریه» یک سفری به پاریس داشته باشد.

۱۲:۱۳:«ژو گوآنگیائو» معاون وزیر دارایی چین نیز درباره این حملات اینگونه گفت: «حملات پاریس نشان می‌دهد که تروریسم یک دشمن مشترک برای همه است».



۱۲:۱۰: کشورهای اروپایی به دنبال وقوع حوادث تروریستی پاریس در صدد بررسی لغو روادید «شینگن» هستند.

۱۲:۰۵: «ماری هیوز تامپسون» موسس جنبش آزادسازی غزه احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات تروریستی پاریس را مطرح کرد.

۱۲:۰۲: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه که قرار است امروز با هیأتی متشکل از چهار نماینده فرانسوی دیدار کند، در واکنش به حملات پاریس گفت: «فرانسه چیزی را تجربه کرد که ما از پنج سال پیش با آن زندگی می کنیم».



۱۲:۰۰ جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه در کاخ الیزه برای بررسی حادثه تروریستی پاریس آغاز شد.



۱۱:۵۸: وزارت کشور فرانسه همه تجمعات و مراسمات عمومی امروز را در پاریس ممنوع کرد.

۱۱:۵۷:«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز در یک پیام توییتری درباره این حوادث نوشت: «این حملات وحشیانه و بزدلانه نشان می‌دهد که تروریست‌ها هیچ مذهبی ندارند و تلاش‌های بین‌المللی برای از بین بردن تروریسم صورت گیرد».



۱۱:۵۰: به دنبال انفجارهای تروریستی پاریس، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام شد و امروز مدارس، موزه، کتابخانه ها تعطیل هستند.




۱۱:۴۵ واتیکان حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد و گفت که این یک «خشونت تروریستی دیوانه‌وار بوده است».

۱۱:۴۴: وزارت خارجه روسیه اعلام کردند که حملات تروریستی پاریس بر دستورکار نشست «وین» درباره سوریه تأثیر خواهد گذاشت.

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه نیز به دنبال این حوادث اعلام کرد: «حملات پاریس نشان داد باید در برابر افراط گرایی متحد شویم».



۱۱:۴۰: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس تصریح کرد: «غلبه بر تروریسم نیازمند تلاش‌های بین‌المللی است».











وزارت خارجه عراق نیز حملات پاریس را یک اقدام وحشیانه توصیف کرد و اعلام کرد که عراق در کنار فرانسه و مردم این کشور است.



۱۱:۲۷:«ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه سنگاپور نیز سطح هشدار در این کشور را افزایش داد و گفت: «این یک حمله هولناک به شهری با مردمی گرم و صمیمی و شاد و مهمان نواز بود.»





وی تأکید کرد: «ما باید به تروریست‌ها اجازه ندهیم که بین ما تفرقه بیاندازند یا اینکه روح ما را تخریب کنند. من می‌دانم که روح فرانسه پیروز خواهد شد».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.